Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spokojenost sester s ošetřovatelským procesem v praxi v Nemocnici České Budějovice, a. s.
KŘESALOVÁ, Danuše
Výzkumné šetření bylo kvantitativně kvalitativní. Cílem práce bylo zjistit postoj sester na interních a chirurgických odděleních k ošetřovatelskému procesu v praxi. Ke sběru dat při kvantitativním šetření v diplomové práci byla použita metoda dotazování, technika dotazníků. Druhým cílem bylo zjistit možnosti zlepšení ošetřovatelského procesu v praxi se zaměřením na specifická oddělení. Kvalitativní výzkumné šetření bylo prováděno s vrchními i staničními sestrami na odděleních s interním zaměřením i chirurgickým zaměřením, metodou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor z kvantitativního výzkumného šetření tvořily sestry pracující na odděleních s interním zaměřením a odděleních s chirurgickým zaměřením v Nemocnici České Budějovice, a. s. Na těchto odděleních bylo rozdáno 200 dotazníků a 180 sester tyto dotazníky plně vyplnilo. 90 sester bylo z oddělení s interním zaměřením a druhých 90 sester bylo z oddělení s chirurgickým zaměřením. První dvě otázky byly identifikační, další čtyři byly zaměřené na vzdělávání sester, zbývající se týkaly spokojenosti s prováděním ošetřovatelské anamnézy, určováním ošetřovatelských diagnóz, vedením ošetřovatelské dokumentace, plánováním a realizací ošetřovatelské péče, kde byl poskytnut prostor pro vyjádření vlastního názoru (nápadu na zlepšení). Posledních sedm otázek se týkalo motivace sester. Pro kvantitativní šetření bylo stanoveno pět hypotéz. H1 - Sestry na interních odděleních jsou spokojenější s ošetřovatelským procesem v praxi než chirurgické sestry. H2 - Vysokoškolsky vzdělané sestry jsou spokojenější s ošetřovatelským procesem než sestry bez vysokoškolského vzdělání. H3 - Sestry nejsou spokojené se zaznamenáváním ošetřovatelských diagnóz v praxi. H4 - Chirurgické sestry by uvítaly méně dokumentace proti sestrám z interních oddělení. H5 - Sestry jsou spokojenější s ošetřovatelským procesem na dobře fungujícím pracovišti než na pracovišti s dlouhodobě neutěšenou situací. Výzkumný soubor z kvalitativního výzkumného šetření tvořilo 8 staničních a vrchních sester, pracujících v Nemocnici České Budějovice, a. s. Čtyři vedoucí sestry byly z oddělení s interním zaměřením a čtyři vedoucí sestry z oddělení s chirurgickým zaměřením. Rozhovory byly vedeny na jednotlivých pracovištích. Byla položena výzkumná otázka: Jak je možné zlepšit spokojenost sester s ošetřovatelským procesem v praxi v Nemocnici České Budějovice, a. s.? Cílem práce bylo zjistit postoj sester na interních a chirurgických odděleních k ošetřovatelskému procesu v praxi. Z výsledků kvantitativního šetření vyplynulo, že sestry vyjadřují nespokojenost se zaznamenáváním ošetřovatelských diagnóz, žádají jednotný stručný formulář, který by je neodváděl od ošetřovatelské činnosti. Další nespokojenost vyjadřují sestry se zapisováním ošetřovatelské anamnézy, kde by žádaly formulář co nejvíce zjednodušit a přizpůsobit podle jednotlivých oddělení. Z výsledku šetření vyplynulo, že sestry na chirurgických odděleních vykazují celkově větší nespokojenost, jsou přetěžované a mají málo času na pacienta. Druhým cílem bylo zjistit možnosti zlepšení ošetřovatelského procesu v praxi se zaměřením na specifická oddělení. Zde při porovnávání výsledků šetření byla patrná shoda vedoucích sester z chirurgických oddělení, v časové tísni sester při zpracovávání anamnestických údajů pacientů i nemožnosti zajistit intimní prostor k rozhovoru. Dále z výsledku šetření je patrné, že spokojenost sester s ošetřovatelským procesem je možné zlepšit efektivnějším zorganizováním práce, zjednodušením ošetřovatelské dokumentace, která zbytečně ubírá sestrám čas.
Komunikace ve stomatologii s dítětem předškolního věku
KŘESALOVÁ, Danuše
Abstrakt Komunikace v ošetřovatelství je základem pro vybudování kvalitního terapeutického vztahu mezi sestrou a pacientem. Správně vedeným rozhovorem, vědomostmi a využíváním komunikačních dovedností má sestra možnost positivně ovlivnit pacienta, edukovat jej, motivovat a přesvědčit ke vhodné spolupráci. Mojí motivací psát bakalářskou práci na téma komunikace ve stomatologii s dítětem předškolního věku jsou děti posílané na naše stomatochirurgické oddělení v Českých Budějovicích k ošetření chrupu v celkové anestezii. Tyto děti nebylo možné ošetřit na stomatologickém křesle. Výzkumné šetření je kvantitativně kvalitativní. Kvantitativní výzkumné šetření bylo prováděno metodou dotazování. Na techniku sběru dat byl použit dotazník. Na stomatologických ambulancích bylo rozdáno celkem 100 dotazníků pro sestry a vrátilo se kompletně vyplněných 70 kusů. Výsledky jsou zpracovány do grafů. Kvalitativní výzkumné šetření s rodiči dětí ošetřených v celkové anestezii pro sanaci chrupu bylo prováděno metodou individuálního hloubkového rozhovoru. Rozhovory jsou zapsány a výsledky zpracovány do tabulek. Cílem bakalářské práce bylo zjistit postoj sester k vlastním dovednostem v komunikaci, nutných pro úspěšné ošetření dítěte předškolního věku. Cíl byl splněn. Byly stanoveny hypotézy. H1 ? Sestry mají zájem o školení v komunikaci se zaměřením na dítě předškolního věku ve stomatologii, se potvrdila. H2 ? Sestry využívají zásady komunikace s dítětem předškolního věku ve stomatologii, se nepotvrdila. Druhým cílem bakalářské práce bylo zjistit možnosti, kterými by bylo možné snížit počet dětí, nutné ošetřit v celkové anestezii na stomatochirurgickém oddělení v Českých Budějovicích. Dále byla položena výzkumná otázka, zda je možné snížit počet dětí ošetřených v celkové anestezii na stomatochirurgickém pracovišti pomocí navázání komunikace s jejich rodiči. Cíl byl splněn. Výsledky práce ukazují na prospěšnost doporučit sestrám zúčastnit se seminářů o komunikaci s dětským pacientem. Dále bude možno výsledky uveřejnit v odborných publikacích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.