Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvozní problém s heterogenními vozidly
Künzelová, Barbora ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Borovička, Adam (oponent)
Diplomová práce se zabývá řešením nové modifikace rozvozního problému, jedná se o 3PL rozvozní problém s heterogenními vozidly a dělenou poptávkou. V této modifikaci uvažujeme kromě heterogenního vozového parku dodavatele i externího dopravce, který si účtuje fixní hodnotu za převezenou jednotku zboží. Čtenář se nejprve seznámí s rozvozním problémem, jeho historií a možnostmi řešení. Dále je obeznámen s problematikou logistiky a logistických poskytovatelů. V hlavní části práce je popsán 3PL rozvozní problém a jeho matematický model. Nejprve je na testovacích úlohách hledáno optimální řešení pomocí řešitele CPLEX. Protože se ale jedná o NP-hard úlohu, je navržena heuristika, ve dvou variantách, pro řešení tohoto problému, která je dále otestována na testovacích úlohách. Výsledky získané pomocí navržené heuristiky jsou porovnány s optimálním řešením a dále jsou pomocí heuristiky vyřešeny i větší úlohy. Nakonec jsou navrženy možné další modifikace heuristiky a její možné vylepšení.
Řešení úloh rekreační matematiky jako diskrétních optimalizačních úloh
Künzelová, Barbora ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Rada, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá řešením tří vybraných úloh rekreační matematiky pomocí diskrétní optimalizace. Jedná se o hry Gridspeed Puzzle, Shifty Witnesses a Alien Tiles. Čtenář se nejdříve seznámí s těmito úlohami a jejich pravidly, ze kterých jsou pak formulovány matematické modely, které jsou ve všech případech celočíselné. První dvě hry mají jeden model a řeší se jedním způsobem, u hry Alien Tiles se aplikují různé přístupy, a to jak ve velikosti modelu, tak i ve formě požadovaného výsledku hry. Všechny modely jsou přepsány modelovacím jazykem MPL, ve kterém jsou vyřešeny řešitelem CPLEX. U všech vybraných úloh je nalezeno optimální celočíselné řešení, které je následně čtenáři popsáno a vysvětleno. U úlohy Alien Tiles jsou nakonec porovnány výsledky řešení různých přístupů, ze kterých můžeme usoudit, že jedna forma požadovaného výsledku hry je na výpočet náročnější.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.