Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realizace laboratorní úlohy se systémem ZigBee
König, Petr ; Hrabina, Martin (oponent) ; Miloš, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje vrstvové architektuře systému ZigBee, zejména potom jeho fyzické a MAC vrstvě a demonstruje jeho parametry v praktické realizaci. Hlavní částí bakalářské práce je vytvoření laboratorní úlohy za pomocí vývojového kitu Jennic a Atmel. Studenti se pomocí této laboratorní úlohy seznámí se standardem ZigBee.
Realizace laboratorní úlohy se systémem ZigBee
König, Petr ; Hrabina, Martin (oponent) ; Miloš, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje vrstvové architektuře systému ZigBee, zejména potom jeho fyzické a MAC vrstvě a demonstruje jeho parametry v praktické realizaci. Hlavní částí bakalářské práce je vytvoření laboratorní úlohy za pomocí vývojového kitu Jennic a Atmel. Studenti se pomocí této laboratorní úlohy seznámí se standardem ZigBee.
Reforma příjmů a výdajů rozpočtu Evropské unie dle principů teorie fiskálního federalismu
König, Petr
Cílem disertační práce je navrhnout reformu rozpočtu Evropské unie tak, aby byly jeho výdaje a příjmy v souladu s principy teorie fiskálního federalismu při respektování současného stupně ekonomické a politické integrace EU. Normativní teorie veřejných financí vychází ze zdůrazňování společenské potřebnosti veřejných financí, a to z důvodu tržních selhání. Tato selhání navrhuje řešit třemi základními funkcemi veřejných financí: alokační, redistribuční a stabilizační. Teorie fiskálního federalismu následně vymezuje principy, jež by měly být respektovány při hledání nejvhodnější úrovně vlády, na níž by měly být zajišťovány uvedené tři základní funkce. Alokační funkce by měla být decentralizována, stabilizační a redistribuční funkce naopak centralizovány. Od těchto principů se lze odchylovat v závislosti na charakteru integračního uskupení. V disertační práci je posuzováno, jak naplňují uvedené principy příjmy a výdaje rozpočtu EU. Hodnocení výdajů je provedeno podle pěti zvolených kritérií fiskálního federalismu: stabilizační funkce, redistribuční funkce, přeshraniční externality, úspory z rozsahu a homogenita preferencí. Na základě provedeného hodnocení dospěl autor k formulaci doporučení ke změnám ve výdajích rozpočtu EU. K nejzásadnějším změnám patří doporučení na decentralizaci přímých plateb společné zemědělské politiky a výdajů politiky rozvoje venkova souvisejících s rozvojem kvality života a diverzifikací ekonomických aktivit na venkově. Také výdajový titul "Konkurenceschopnost a inovace" nebyl zhodnocen jako vhodný k realizaci na unijní úrovni. Návrh reformy výdajů naopak doporučil navýšit výdaje směřující k podpoře výzkumu a vývoje evropského významu, budování transevropských sítí, ochraně vnějších hranic a řízení migračních toků a rozvojovou pomoc. V návrhu je obsaženo také doporučení na zavedení společné obranné politiky, jež by financovala společný vojenský výzkum a vývoj a také výdaje na pořizování výzbroje. Dalším zásadním návrhem je doporučení zřízení Evropského fondu nezaměstnanosti coby automatického stabilizátoru a nástroje přímé redistribuce v rozpočtu EU. Potřeby reformovaného rozpočtu byly v matematickém modelu vyčísleny na 322,5 miliard eur, což představuje 2,63 % HND EU-27 v roce 2007. Při hodnocení příjmů byla použita tato kritéria: stabilizační funkce, vertikální spravedlnost, horizontální spravedlnost, přeshraniční externality a vztah k politikám EU. Na základě hodnocení stávajících příjmů rozpočtu bylo doporučeno zrušit zdroj založený na DPH. Naopak tradiční vlastní zdroje a zdroj založený na HND zvoleným kritériím fiskálního federalismu vyhovují. V práci byly posuzovány také další alternativní zdroje rozpočtu, přičemž za vhodné byly označeny akcízy ze spotřeby motorových paliv pro silniční a leteckou dopravu a v menší míře též skutečná DPH.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.