|
Cesty k optimalizaci výuky jazyků a výukových materiálů: Jiný přístup k pokročilé jazykové výuce a učení
Jovanov, Jane ; Gladkova, Hana (vedoucí práce) ; Daskalovska, Nina (oponent) ; Škodová, Svatava (oponent)
Disertační práce "Cesty k optimalizaci výuky jazyků a výukových materiálů: Jiný přístup k pokročilé jazykové výuce a učení" se zabývá nejnovějšími pokroky v lingvulturologii a prosazuje myšlenku nového pokročilého jazykového vyučovacího práce slouží jako ouvertura k významu používání lingvulturologie při tvorbě jazykových učebních materiálů. Vyjadřuje také důležitost jazyka při tvorbě jazykové osobnosti, což je dále vysvětleno v následujících kapitolách. Druhá kapitola představuje vývojové etapy současné lingvulturologie a základní terminologii používanou při studiu této lingvistické studie. Třetí kapitola se zabývá pokrokem ve výuce cizích jazyků, kombinováním různých metod a konečně tuality do výuky cizích jazyků, spolu se základní teoretickou strukturou navrhované elektronické učebnice. Čtvrtá kapitola představuje e učebnici určenou pro cizí pokročilé jazykové vzdělávání spolu s popisy podobných projektů a učebnic, které í. V závěru je uveden vzor s příklady z rodného jazyka autora (makedonština) spolu s anglickým překladem. Tento příklad je prezentován v duchu polykontextového a multimodálního přístupu, který prezentuje několik pohledů na jedno téma, které představuje učebnice pro pokročilé cizojazyčné učení. Klíčová slova lingvulturologie, lingvultura, světonázor, jazyková osobnost, základní znalosti,...
|