|
Výzkum marketingového potenciálu vybraného megatrendu
Jandová, Iveta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Hnídek, Michal (oponent)
Diplomová práce s názvem "Výzkum marketingového potenciálu vybraného megatrendu" se věnuje především výzkumu megatrendu a jeho marketingového potenciálu pomocí kvalitativní metody Delfi, tedy dotazování odborníků. Spolu s daty MML-TGI se podařilo odkrýt budoucí megatrend ve formě vzniku nové platformy nahrazující současný internet a formulaci jeho marketingového dopadu. Samotná práce pojednává o teoretickém úvodu do světa megatrendů, vymezuje pojem megatrend, pokusy o predikci budoucnosti, obecnou charakteristiku megatrendů, odkrytí současných megatrendů, způsoby jak se s megatrendy vypořádat a také uvádí příklady ze současné praxe firem reagujících na megatrendy. Následuje teoretické pojednání o výzkumu, především o metodě Delfi. Poté je detailně popsán průběh celého výzkumu, tedy definice problému a stanovení cíle výzkumu, dále pak tvorba plánu získání potřebných informací zahrnující taktéž výběr, oslovení a komunikaci s odborníky, poté následuje implementace plánu, neboli zahájení dotazování, sběr a analýza data, a to nejen z Delfi dotazování, nýbrž taktéž z dat MML-TGI, a na závěr shrnutí plynoucí z výzkumu, tedy vymezení nového megatrendu v podobě vzniku nové platformy nahrazující současný internet a jeho marketingového potenciálu. Součástí práce je, jako představitel určité hrozby pro platformu, kapitola věnována právní úpravě marketingové komunikace v České republice. Cíl diplomové práce tedy spočívá v provedení výzkumu a odkrytí budoucího megatrendu a jeho marketingového potenciálu. Hlavní cíl je podmíněn cílem vedlejším, spočívajícím v získání relevantních informací, pomocí kterých bude možné odkrýt budoucí megatrend a jeho marketingový potenciál. Tato diplomová práce tedy řeší problém v podobě možnosti předpovědi budoucího megatrendu a jeho marketingového potenciálu, zejména ve vztahu dostupnosti a dostatku relevantních důvěryhodných informací.
|