Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moderní technologie pro úpravu tepelného prostředí automobilů s alternativními pohony
Janíčková, Žaneta ; Kopečková, Barbora (oponent) ; Fojtlín, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na posouzení současného stavu moderních technologií pro úpravu tepelného prostředí v automobilech s alternativními pohony. Stěžejní částí práce je rešerše pokročilých systémů, jejíchž cílem je minimalizace tepelného zatížení posádky a zajištění tepelné pohody v kabině automobilu prostřednictvím různých forem přenosu tepla. Studie pojednává o reverzibilních tepelných čerpadlech, fotovoltaických solárních panelech, Peltierových článcích, infravytápění, heat pipe zařízeních a magnetokalorickém chlazení. Jednotlivé technologie jsou úvodem popsány z hlediska teoretického principu funkce, dále jsou zmíněny přínosy a omezení systému a aplikace technologie ve vozidlech. V závěru práce je pro názornost vytvořen model energetické náročnosti odporového vytápění a reverzibilního a magnetokalorického tepelného čerpadla pro zimní a letní provoz. Rovněž je navrhnuto vylepšení dostupných systémů i potenciální využití prototypních technologií, které mohou výrazně přispět k redukci spotřeby energie při poskytnutí požadovaného tepelného komfortu.
Vliv vlhkosti materiálu na tepelné vlastnosti rukavic
Janíčková, Žaneta ; Toma, Róbert (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení vlivu vlhkosti materiálu na tepelné vlastnosti rukavic. První část práce je tvořena rešerší témat souvisejících s danou problematikou a zároveň jsou definovány a odvozeny výpočetní vztahy nezbytné pro vyhodnocení experimentálního měření. Stěžejní částí práce je definice hypotéz a experimentů, které slouží k ověření vlivu vlhkosti na tepelný odpor rukavic. V experimentální části jsou popsány jednotlivé metody navlhčování rukavic, z nichž bylo vybráno navlhčování vzdušnou vlhkostí a vlhčení ponořením. Pro ověření vhodnosti jednotlivých metod vlhčení byly testované vzorky měřeny na tepelném manekýnovi v suchém a navlhčeném stavu za podmínek definovaných normami ČSN EN 511 a ČSN EN ISO 15831. Jednotlivé stavy byly opakovaně proměřeny a následně byly graficky zobrazeny průběhy tepelných odporů v závislosti na čase. Součástí práce je také rozbor nejistot měření a vyhodnocení opakovatelnosti měření. Ze získaných výsledků byly v závěru práce potvrzeny jak definované hypotézy, tak i teoretické předpoklady o poklesu tepelného odporu textilního materiálu vlivem působení vlhkosti.
Vliv vlhkosti materiálu na tepelné vlastnosti rukavic
Janíčková, Žaneta ; Toma, Róbert (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení vlivu vlhkosti materiálu na tepelné vlastnosti rukavic. První část práce je tvořena rešerší témat souvisejících s danou problematikou a zároveň jsou definovány a odvozeny výpočetní vztahy nezbytné pro vyhodnocení experimentálního měření. Stěžejní částí práce je definice hypotéz a experimentů, které slouží k ověření vlivu vlhkosti na tepelný odpor rukavic. V experimentální části jsou popsány jednotlivé metody navlhčování rukavic, z nichž bylo vybráno navlhčování vzdušnou vlhkostí a vlhčení ponořením. Pro ověření vhodnosti jednotlivých metod vlhčení byly testované vzorky měřeny na tepelném manekýnovi v suchém a navlhčeném stavu za podmínek definovaných normami ČSN EN 511 a ČSN EN ISO 15831. Jednotlivé stavy byly opakovaně proměřeny a následně byly graficky zobrazeny průběhy tepelných odporů v závislosti na čase. Součástí práce je také rozbor nejistot měření a vyhodnocení opakovatelnosti měření. Ze získaných výsledků byly v závěru práce potvrzeny jak definované hypotézy, tak i teoretické předpoklady o poklesu tepelného odporu textilního materiálu vlivem působení vlhkosti.
Moderní technologie pro úpravu tepelného prostředí automobilů s alternativními pohony
Janíčková, Žaneta ; Kopečková, Barbora (oponent) ; Fojtlín, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na posouzení současného stavu moderních technologií pro úpravu tepelného prostředí v automobilech s alternativními pohony. Stěžejní částí práce je rešerše pokročilých systémů, jejíchž cílem je minimalizace tepelného zatížení posádky a zajištění tepelné pohody v kabině automobilu prostřednictvím různých forem přenosu tepla. Studie pojednává o reverzibilních tepelných čerpadlech, fotovoltaických solárních panelech, Peltierových článcích, infravytápění, heat pipe zařízeních a magnetokalorickém chlazení. Jednotlivé technologie jsou úvodem popsány z hlediska teoretického principu funkce, dále jsou zmíněny přínosy a omezení systému a aplikace technologie ve vozidlech. V závěru práce je pro názornost vytvořen model energetické náročnosti odporového vytápění a reverzibilního a magnetokalorického tepelného čerpadla pro zimní a letní provoz. Rovněž je navrhnuto vylepšení dostupných systémů i potenciální využití prototypních technologií, které mohou výrazně přispět k redukci spotřeby energie při poskytnutí požadovaného tepelného komfortu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.