|
Společenská odpovědnost obchodního podniku
JEŽKOVÁ, Zdeňka
Cílem mé bakalářské práce bylo popsat aktuální přístupy a opatření obchodních podniků v oblasti společenské odpovědnosti podniku a provést průzkum vlivu těchto opatření na nákupní chování. Teoretickou část jsem zaměřila na vymezení pojmu společenská odpovědnost a jeho začlenění do firmy. Fakt, že společenská odpovědnost je pro firmu důležitá, je podtržen přínosy, které taktéž uvádím v teoretické části. Rovněž zmiňuji příklady činností a aktivit, které by firma měla vytvářet ať už v environmentální, sociální či ekonomické oblasti. Tyto teoretické poznatky jsem se snažila zakomponovat do dotazníku, který byl součástí mé praktické části. Stanovila jsem takové otázky pro respondenty, abych zjistila, jestli vůbec znají pojem společenská odpovědnost, co si pod tímto pojmem představí a jestli si myslí, že by právě tento koncept měli firmy zastávat při svém podnikání. Mimo jiné měli respondenti příležitost sami vlastními slovy popsat činnosti (aktivity), které si právě oni myslí, že by firma měla vytvářet, pokud se chová společensky odpovědně. Následně měli uvést příklad firmy, která se tímto konceptem zabývá. Po ukončení sběru dat pomocí dotazníkového šetření jsem nejprve rozebírala každou otázku zvlášť a popisovala jednotlivé výsledky z nich vyplývající. V další části jsem vymezila závislosti některých otázek a popisovala souvislosti mezi nimi. Pro zhodnocení jednotlivých závislostí jsem použila kontingenční tabulky a ve dvou případech i test shody neboli Paersonův chí-kvadrát test, pomocí kterého jsem zjišťovala významnost statistické závislosti. Na závěr jsem navrhla opatření, které by mohly přispět k přiblížení pojmu společenská odpovědnost veřejnosti.
|