Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané formy prodeje biopotravin - obchodní řetězce
JEŽKOVÁ, Zdeňka
Hlavním cílem diplomové práce bylo zhodnotit aktuální stav prodeje biopotravin v prodejnách obchodních řetězců z hlediska šíře sortimentu, podmínek a kultury prodeje a na základě získaných dat navrhnout vhodná opatření. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu ekologické hospodářství, přes bioprodukty až k samotným biopotravinám. Praktická část je zaměřena především na vyhodnocení nabídkových listů s konkrétními druhy biopotravin nabízené v jednotlivých prodejnách, dále porovnání nabídky biopotravin mezi maloobchodními jednotkami navzájem a v neposlední řadě porovnání nabídky biopotravin v rámci bývalých okresů. Součástí analýzy jsou i souhrnné poznatky z dotazníkového šetření mezi obchodními podniky. Závěr praktické části je zaměřen na zodpovězení stanovených hypotéz a navrhnutí doporučení pro maloobchodní řetězce.
Společenská odpovědnost obchodního podniku
JEŽKOVÁ, Zdeňka
Cílem mé bakalářské práce bylo popsat aktuální přístupy a opatření obchodních podniků v oblasti společenské odpovědnosti podniku a provést průzkum vlivu těchto opatření na nákupní chování. Teoretickou část jsem zaměřila na vymezení pojmu společenská odpovědnost a jeho začlenění do firmy. Fakt, že společenská odpovědnost je pro firmu důležitá, je podtržen přínosy, které taktéž uvádím v teoretické části. Rovněž zmiňuji příklady činností a aktivit, které by firma měla vytvářet ať už v environmentální, sociální či ekonomické oblasti. Tyto teoretické poznatky jsem se snažila zakomponovat do dotazníku, který byl součástí mé praktické části. Stanovila jsem takové otázky pro respondenty, abych zjistila, jestli vůbec znají pojem společenská odpovědnost, co si pod tímto pojmem představí a jestli si myslí, že by právě tento koncept měli firmy zastávat při svém podnikání. Mimo jiné měli respondenti příležitost sami vlastními slovy popsat činnosti (aktivity), které si právě oni myslí, že by firma měla vytvářet, pokud se chová společensky odpovědně. Následně měli uvést příklad firmy, která se tímto konceptem zabývá. Po ukončení sběru dat pomocí dotazníkového šetření jsem nejprve rozebírala každou otázku zvlášť a popisovala jednotlivé výsledky z nich vyplývající. V další části jsem vymezila závislosti některých otázek a popisovala souvislosti mezi nimi. Pro zhodnocení jednotlivých závislostí jsem použila kontingenční tabulky a ve dvou případech i test shody neboli Paersonův chí-kvadrát test, pomocí kterého jsem zjišťovala významnost statistické závislosti. Na závěr jsem navrhla opatření, které by mohly přispět k přiblížení pojmu společenská odpovědnost veřejnosti.

Viz též: podobná jména autorů
9 JEŽKOVÁ, Zuzana
9 Ježková, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.