Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální dovednosti dětí s mentálním postižením
Hrušková, Hedvika ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent)
Diplomová práce měla přinést více teoretických i empirických údajů o sociálních dovednostech u dětí s mentálním postižením ve srovnání s dětmi bez postižení. V průběhu seznamování se s tématem jsem si ujasnila významnost sociálních dovedností, jejich konkrétní podobu i některé charakteristické rysy. Dále jsem si uvědomila, jaký vliv může mít mentální postižení na psychický vývoj, tedy i vývoj sociálních dovedností. Právě v této části se znovu potvrdilo, jak vývoj jednotlivých oblastí osobnosti je propojený a nejde oddělovat (viz např. Vygotskij, 1976). Z literatury jsem u obou oblastí zjistila nejen důležité informace, ale i vědomí o nedostatcích dosavadních zkoumání, jak se mi zdálo. I když je jasné, že se mi jistě nepodařilo projít a porovnat všechnu literaturu ani českou, natož pak zahraniční, což není v rámci zhruba roční práce na diplomové práci možné. Přesto myslím, že můj zájem mě vedl kvěnování se literatuře, a tak pár postřehů může uvést, svědomím předchozí námitky. U sociálních dovedností mě překvapilo, že zájem autorů o toto téma byl spíše okrajový jako součást jiného fenoménu (např. sociální zralost jako součást školní zralosti, všeobecně pojaté sociální dovednosti jako to, co ve škole chybí, emoční kompetence bez vztahu k soc. dovednostem, role a pozice žáka - vliv sociální adaptovanosti)....

Viz též: podobná jména autorů
14 HRUŠKOVÁ, Hana
14 Hrušková, Hana
3 Hrušková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.