Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informační a komunikační technologie v České republice
Honsa, Viktor ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Kovanda, Lukáš (oponent)
S rozvojem informačních a komunikačních technologií (ICT) nabírají tyto technologie stále více na svém významu a stávají se tak jedním z účinných nástrojů v procesu optimalizace a zvyšování konkurenceschopnosti. Se zvyšujícím se význam se objevují studie, které mají ambice tento význam explicitně vyjádřit. Význam ICT v České republice není jiný, ovšem studií s podobnými ambicemi mnoho není. V diplomové práci je na základě (i) růstového účetnictví analyzován vztah mezi využíváním ICT, souhrnnou produktivitou výrobních faktorů a růstem hrubé přidané hodnoty v České republice v letech 1997-2007 a (ii) ekonometrické analýzy datového panelu rovněž pro Českou republiku odhadován význam vybraných determinantů ovlivňující zavádění ICT. Výstup diplomové práce tvoří určení (i) výše příspěvků jednotlivých vstupů a diskuze možné součinnosti prohlubování ICT kapitálu a souhrnné produktivity výrobních faktorů a (ii) těch proměnných, které měly a mohou mít vliv na zavádění ICT a formulovaným modelem se ukazují být statisticky významné.
Stimulace investic - její možné negativní důsledky a systém investičních pobídek v ČR
Honsa, Viktor ; Kindlová, Eva (vedoucí práce) ; Mach, Petr (oponent)
Důležitost investic v ekonomice je neoddiskutovatelná. Z tohoto důvodu se jako pevná součást hospodářských politik stávají programy na podporu investování s cílem ovlivnit investiční toky. Tématem častých diskuzí se stala podpora investování ve formě investičních pobídek, především pak samotná smysluplnost poskytování pobídek a vliv na ekonomické ukazatele. Obsahem této práce je upozornit na negativní důsledky, které se mohou objevit v souvislosti s udělováním investičních pobídek a poskytnout nestranný pohled na stav v České republice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.