Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompaktní město - aneb co nového se může ještě dít v Brně mezi nádražími
Hill, Petr ; Palacký, Jiří (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Diplomový projekt hledá nové pohledy na urbanistické řešení brněnského tzv. zanádražního prostoru, který se v souvislosti s projektem odsunu železničního nádraží může stát zajímavým místem pro tvorbu nové městské části. Práce se snaží najít alternativu k oficiálně proklamovaným řešením s pravidelnou kompozicí a přímou uliční sítí, aby vytvořila příjemný veřejný prostor, který nebude jen cestou z nádraží do města, ale městem samotným. Výškový rozdíl šesti metrů využívá pro oddělení automobilového a pěšího provozu a může tak nabídnout nerušený pohyb po ulicích, které díky svému zvýšení nejsou příliš hluboké a mohou tak snížit svou šířku na příjemné minimum obchodních ulic, zatímco potřebné funkční plochy zásobování a parkování se odbývají v podnoží pod nimi. Geometrický koncept dvou vzájemně posunutých hexagonálních mřížek dává možnost vzniknout praktickým velkým blokům parkování v podnoži, kde současně dělí území na jednotlivé projekty. Posunutá mřížka pěších tras nad nimi pak velké celky dělí na příjemný jemnější formát bloků pro pohyb návštěvníků i residentů. Projekt současně uvažuje nad fázovitostí vývoje území, aby zabránila nechtěné a nevratné řídkosti z počátku jeho rozvoje. Struktura už v úvodní první fázi funguje jako živoucí město, které obklopuje hlavní pěší tah a vytváří dopravní infrastrukturu pro další vývoj.
Kompaktní město - aneb co nového se může ještě dít v Brně mezi nádražími
Hill, Petr ; Palacký, Jiří (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Diplomový projekt hledá nové pohledy na urbanistické řešení brněnského tzv. zanádražního prostoru, který se v souvislosti s projektem odsunu železničního nádraží může stát zajímavým místem pro tvorbu nové městské části. Práce se snaží najít alternativu k oficiálně proklamovaným řešením s pravidelnou kompozicí a přímou uliční sítí, aby vytvořila příjemný veřejný prostor, který nebude jen cestou z nádraží do města, ale městem samotným. Výškový rozdíl šesti metrů využívá pro oddělení automobilového a pěšího provozu a může tak nabídnout nerušený pohyb po ulicích, které díky svému zvýšení nejsou příliš hluboké a mohou tak snížit svou šířku na příjemné minimum obchodních ulic, zatímco potřebné funkční plochy zásobování a parkování se odbývají v podnoží pod nimi. Geometrický koncept dvou vzájemně posunutých hexagonálních mřížek dává možnost vzniknout praktickým velkým blokům parkování v podnoži, kde současně dělí území na jednotlivé projekty. Posunutá mřížka pěších tras nad nimi pak velké celky dělí na příjemný jemnější formát bloků pro pohyb návštěvníků i residentů. Projekt současně uvažuje nad fázovitostí vývoje území, aby zabránila nechtěné a nevratné řídkosti z počátku jeho rozvoje. Struktura už v úvodní první fázi funguje jako živoucí město, které obklopuje hlavní pěší tah a vytváří dopravní infrastrukturu pro další vývoj.

Viz též: podobná jména autorů
2 Hill, P.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.