Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pravoslavná ortodoxní psychoterapie (jiný přístup ke člověku)
Hempl, Jiří ; Luptáková, Marina (vedoucí práce) ; Vopatrný, Gorazd Josef (oponent)
(Anotace) Tato práce srovnává pravoslavný ortodoxní přístup k člověku s psychoterapeutickými směry, konkrétně s psychoanalýzou, analytickou psychologií a logoterapií. Tyto směry vycházejí z pozitivistických východisek a tak také přistupují ke člověku. Na rozdíl od psychoanalýzy analytická psychologie a logoterapie uvažují o duchovním aspektu člověka, ale spíše tento aspekt psychologizují. Pravoslavná ortodoxní terapie pracuje především s tímto aspektem. Vychází z učení patristické antropologie poukazující na člověka jako stvořenou bytost dle knihy Genesis. Především duchovní aspekt sehrává ve vztahu mezi člověkem a Bohem zásadní roli. Vztah mezi Bohem a člověkem byl narušen vzpourou vůči Bohu, jenž má za následek ontologickou proměnu lidské přirozenosti. Duševní problémy člověka dle této psychoterapie pramení z ontologické proměny člověka. Tuto ontologickou proměnu charakterizuje "kožená suknice", kterou zhotovil Bůh člověku, aby mohl přežít v padlém stavu. Řešením duševních a posléze i duchovního problému je přijetí stavu "kožené suknice" a obnovení vztahu s Bohem.
Cesta k vnitřní svobodě dle Evagria a Jana Kassiána: Cesta k celistvému uzdravení člověka
Hempl, Jiří ; Ventura, Václav (vedoucí práce) ; Šafin, Ján (oponent) ; Vymětal, Jan (oponent)
Předložená práce si kladla za úkol zmapovat, resp. poukázat na úzké propojení mezi duchovní a duševní dimenzí člověka. Práce se zabývala vznikem duchovní nestability a jejího vlivu na duševní stav. Adekvátně k tomu jsme také poukázali na cestu, která dle pouštních Otců vede k obnovení duchovní stability člověka, tj. k obnovení jeho vnitřní svobody a nabytí celistvého zdraví. Také jsme nastolili otázku, zda praxe pouštních Otců je uplatnitelná i v dnešní době.
Pravoslavná ortodoxní psychoterapie (jiný přístup ke člověku)
Hempl, Jiří ; Luptáková, Marina (vedoucí práce) ; Vopatrný, Gorazd Josef (oponent)
(Anotace) Tato práce srovnává pravoslavný ortodoxní přístup k člověku s psychoterapeutickými směry, konkrétně s psychoanalýzou, analytickou psychologií a logoterapií. Tyto směry vycházejí z pozitivistických východisek a tak také přistupují ke člověku. Na rozdíl od psychoanalýzy analytická psychologie a logoterapie uvažují o duchovním aspektu člověka, ale spíše tento aspekt psychologizují. Pravoslavná ortodoxní terapie pracuje především s tímto aspektem. Vychází z učení patristické antropologie poukazující na člověka jako stvořenou bytost dle knihy Genesis. Především duchovní aspekt sehrává ve vztahu mezi člověkem a Bohem zásadní roli. Vztah mezi Bohem a člověkem byl narušen vzpourou vůči Bohu, jenž má za následek ontologickou proměnu lidské přirozenosti. Duševní problémy člověka dle této psychoterapie pramení z ontologické proměny člověka. Tuto ontologickou proměnu charakterizuje "kožená suknice", kterou zhotovil Bůh člověku, aby mohl přežít v padlém stavu. Řešením duševních a posléze i duchovního problému je přijetí stavu "kožené suknice" a obnovení vztahu s Bohem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.