Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Finanční gramotnost na základní škole
Helus, Jiří ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
V roce 2020 bylo v České republice zhruba 6,7 % obyvatel v exekuci. Nejpravděpodob- nější příčinou je nízká finanční gramotnost populace, jejíž základy získáváme na základní škole. Položili jsme si otázku, zdali se finanční gramotnost na základní škole žáci skutečně naučí. Podklady pro plán výuky finanční gramotnosti jsme hledali v rámcovém vzdělá- vacím programu. Pomocí dotazníku pro učitele jsme mimo jiné zjistili, že počet hodin věnovaných finanční gramotnosti je velice nízký. Naplnění rámcového vzdělávacího pro- gramu jsme ověřili testem pro žáky základní školy. Test vyplnilo 113 žáků. Z testu jsme usoudili, že žáci mají nízké znalosti z finanční gramotnosti. Situaci po základní škole jsme vyhodnotili na základě výsledků totožného testu, který vyplnilo 157 absolventů základní školy. Výsledky dopadly lépe než v případě žáků. Navrhli jsme kroky pro zvýšení finanční gramotnosti, mezi které patří například navýšení hodinové dotace její výuky. 1
Komplexní čísla: zavedení a geometrické aplikace
Helus, Jiří ; Halas, Zdeněk (vedoucí práce) ; Staněk, Jakub (oponent)
Práce popisuje zavedení komplexních čísel ve výuce na střední škole, upozorňuje na problémy, které jsou s jejich zavedením spojeny a zmiňuje možné využití komplexních čísel zejména v geometrii. Po počátečních mo- tivačních úvahách následuje krátké zasazení komplexních čísel do historického kontextu. Při zavádění komplexních čísel přihlížíme k didaktickým aspektům a upozorňujeme na možné problémy výkladu. Kapitolu doplňuje zmínka o číslech hyperkomplexních (kvaterniony, oktety). Dále ukazuji, jak je možné geometricky znázornit operace s komplexními čísly, konkrétně sčítání, odečítání, násobení a dělení. Je zde také popsáno, jak lze Moivreovu větu interpretovat pomocí otáčení. Následující částí je analytická geometrie budovaná pomocí komplexních čísel se zaměřením na bod, přímku, kružnici, kruh, elipsu a trojúhelník. Dále hledáme druhou odmocninu z komplexního čísla a řešení kvadratické rovnice graficky. Na závěr dokazujeme Napoleonovu větu a exis- tenci Feuerbachovy kružnice pomocí komplexních čísel. 1

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.