Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketingový výzham body image
Hejdová, Miroslava ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Body image může být považován za velmi užitečný nástroj při formování marketingových strategií. V teoretické části zpracovávám téma body image z pohledu žen a mužů, přičemž jsem se snažila o nastínění aspektů, které lze účinně využít v marketingu. 1) Prvním cílem práce je potvrdit nebo vyvrátit současnou představu o ideálu štíhlosti u žen a svalnaté postavy u mužů a dále snahu mužů a žen buď dietami nebo cvičením tuto představu naplňovat. 2) Druhým cílem práce je zjistit, jak se konkrétně využívá body image v tištěných reklamách dostupných jako letáky v lékárnách a zaměřených na kosmetiku, léčivé přípravky, doplňky stravy a případně zdravotnické prostředky. Metodika: Dotazníkové šetření, analýza reklamních letáků Výsledky: Cíl 1: Z celkového počtu 43 osob bylo zastoupeno více žen (28 osob) a méně mužů (15). Nejčastěji byly subjekty ve věku od 30 do 49 let. Nejvíce zastoupeni byli mezi dotazovanými vysokoškoláci (35 osob), žádný dotazovaný neměl pouze základní vzdělání. Nejčastěji udávali dotazovaní jako své bydliště Prahu (30 osob). Dvě hypotézy byly ve sledovaném souboru statisticky potvrzeny, a to: Hypotéza 7: Ženy si častěji než muži myslí, že je reklama ovlivňuje v tom, jak by chtěly vypadat (p=0,004) a Hypotéza 13: Přání přibrat nebo zhubnout závisí na věku (p=0,002). U žen je dále preferovaná spíše štíhlá, u mužů atletická postava. Cíl 2: Procento plochy věnované na letácích body image se liší řádově o desítky (minimum 4%, maximum 36% plochy letáku). Použití body image je nejvíce vyjádřeno podle očekávání u kosmetických výrobků. Celkově se ale zdá, že plocha věnovaná body image je v mediánu přibližně stejná v jednotlivých kategoriích. Většina reklam obsahovala zobrazení ženského těla nebo jeho částí. Tam, kde byl zobrazen muž, byl spíše v určité sociální roli (otec, dědeček). Závěr: V dotazníkovém šetření byly potvrzeny základní předpoklady o ideálu krásy ženy a muže v naší společnosti. V souladu s publikovanými literárními zdroji je ženským ideálem krásy štíhlá vyšší žena, která o sebe pečuje. U mužů jde o vysokého štíhlého a svalnatého drsňáka s milou povahou. Určitá sonda do problematiky tištěné reklamy ve formě analýzy letáků na různé výrobky prodávané v lékárnách potvrzuje široké užití body image v reklamě na kosmetické přípravky a také volně prodejná léčiva. I v této části práce byla nalezena shoda s poznatky z teoretické části týkajícími se využití body image v reklamě co se týká zobrazovaného ideálu.

Viz též: podobná jména autorů
6 Hejdová, Markéta
9 Hejdová, Martina
1 Hejdová, Michaela
1 Hejdová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.