Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zobecněný váleček
Haindl, Michal ; Hatka, Martin
Článek zobecňuje naší dříve publikovanou válečkovou metodu pro bezešvé zvětšování barevných textur, jako jsou přírodní dvousměrové texturní funkce (BTF), které realisticky reprezentují vzhled daného povrchu materiálu. Zobecněný váleček umožňuje automatickou detekci hlavních směrů texturní periodicity, které nemusí být souosé se souřadnicovými osami. Syntéza textury válečkem je založena na překrývajících se dlaždicích a následném řezu, který minimalizuje chybu aproximace. Jedna, nebo několik optimálních dvojitě toroidních BTF oblastí jsou bezešvě opakovány v kroku syntézy. Zatímco tato metoda poskytuje pouze omezenou texturní kompresi, je extrémně rychlá díky úplnému oddělení analytické a syntetické části algoritmu. Metoda je univerzální a snadno implementovatelná v grafickém procesoru pro zobrazování v reálném čase jakéhokoliv typu statických nebo dynamických textur.
Syntéza periodicko-stochastických textur
Hatka, Martin
Tento článek popisuje dvě metody pro syntézu složitých barevných textur obsahujících periodickou i stochastickou složku. Takové textury nelze modelovat buď jen jednoduchým dlaždicováním nebo čistě stochastickými modely. První nová metoda automaticky rozpoznává a odděluje periodickou a stochastickou složku textury. Každá z těchto komponent je následně modelována pomocí odpovídajících optimálních metod. Obě nezávisle syntetizované komponenty jsou zkombinovány, čímž vznikne výsledná syntetická periodicko-stochastická textura. Druhá metoda detekuje dva hlavní směry periodicity pravidelné periodické komponenty a generuje nekolik toroidních dlaždic stejného obecného tvaru. Pomocí těchto dlaždic lze generovat periodicko-stochastickou texturu bez viditelných rušivých pravidelností. Ačkoliv prezentované metody pro syntézu textur umožňují poze částečnou kompresi, jsou extrémně rychlé, a to díky completně oddělené fázi analýzy od fáze syntézy algoritmu.
Váleček - rychlá metoda syntézy textur založená na vzorkování
Haindl, Michal ; Hatka, M.
Článek popisuje jednoduchou metodu pro bezešvé rozšíření přírodních barevných textur. Nová metoda, kterou nazýváme "váleček", je založena překrývajících se oblastech, které jsou následně rozříznuty podlekritéria minimální chyby. Optimální dvojitě toroidních oblast se bezešvě opakuje v kroku syntézy. Metoda dovoluje omezenou kompresi textur, nicméně je extrémně rychlá a umožňuje implementaci přímo v grafickém procesoru pro zobrazení v reálném čase.

Viz též: podobná jména autorů
1 Hatka, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.