Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Hanych, Jaroslav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. Rešeršní část shrnuje obecně známé metody pro měření polohy těžiště a momentů setrvačnosti vozidla. Stěžejní částí práce je konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla, jehož princip je založený na měření periody volného kmitání. Plošina zařízení je výškově stavitelná pomocí lineárních hydromotorů. Navržená konstrukce byla podrobena pevnostní kontrole, využita byla kombinace analytického přístupu a metody konečných prvků. Byl popsán postup měření a odvozeny vztahy, pomocí kterých bude výšková poloha těžiště vozidla vypočítána. Na základě znalosti nepřesnosti měřených veličin byl proveden odhad chyby měření pro různé kategorie vozidel.
Vliv rotace disku kola na aerodynamiku automobilu
Hanych, Jaroslav ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Rešeršní práce se zabývá vlivem rotace kola na aerodynamické charakteristiky automobilu. Jsou zde popsány různé metody využívané k simulaci rotace kola. Práce se zaměřuje zejména na vymezení aerodynamických rozdílů mezi statickým a rotujícím kolem, a dále sleduje, jaký vliv má rozdílná geometrie disku kola na aerodynamiku.
Konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Hanych, Jaroslav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. Rešeršní část shrnuje obecně známé metody pro měření polohy těžiště a momentů setrvačnosti vozidla. Stěžejní částí práce je konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla, jehož princip je založený na měření periody volného kmitání. Plošina zařízení je výškově stavitelná pomocí lineárních hydromotorů. Navržená konstrukce byla podrobena pevnostní kontrole, využita byla kombinace analytického přístupu a metody konečných prvků. Byl popsán postup měření a odvozeny vztahy, pomocí kterých bude výšková poloha těžiště vozidla vypočítána. Na základě znalosti nepřesnosti měřených veličin byl proveden odhad chyby měření pro různé kategorie vozidel.
Vliv rotace disku kola na aerodynamiku automobilu
Hanych, Jaroslav ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Rešeršní práce se zabývá vlivem rotace kola na aerodynamické charakteristiky automobilu. Jsou zde popsány různé metody využívané k simulaci rotace kola. Práce se zaměřuje zejména na vymezení aerodynamických rozdílů mezi statickým a rotujícím kolem, a dále sleduje, jaký vliv má rozdílná geometrie disku kola na aerodynamiku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.