Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah žáka z menšiny k úspěšnosti ve škole
Hajná Rozsívalová, Markéta ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce)
Cílem této práce je zachycení vztahu žáka z romské menšiny ke školnímu úspěchu v kontextu jeho životního příběhu. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Protože data byla sbírána ve dvou etapách (první pololetí a druhé pololetí šk. roku 2004/2005) na různých vzorcích žáků a s různým záměrem, je empirická část rozdělena ještě na dvě části. V první jsem pomocí dotazníku chtěla najít určitý pojmotvomý rámec problematiky školního úspěchu, který by vycházel z postojů respondentů. Zajímalo mě, jaké výroky školní úspěch nejlépe charakterizují a jak moc jsou pro pocit úspěchu významné. Chtěla jsem zde poukázat na v vývojové hledisko vztahu ke školnímu úspěchu. Srovnávala jsem tedy postoje mezi 6. až 8. třídami. Pro lepší orientaci v textu řadím teoretickou část na začátek, ačkoli vznikala souběžně s hodnocením dotazníků. Ve druhé části, která je pro tuto práci stěžejní, se snažím pomocí rozhovorů s menším vzorkem respondentů, prohloubit data první části a začlenit je do širšího kontextu. Zde se dotýkáme postojů pěti respondentů z romské menšiny a pěti respondentů z majority (kteří jsou kontrolní skupinou) nejen ke školnímu úspěchu, ale i k osobní perspektivě, motivaci k učení, životním hodnotám, významu rodiny a významu školy vůbec. Nakonec diskutuji interpretaci dat s teoretickými východisky a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.