Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role představy pohybu v motorickém učení a kvalitě provedení pohybu
Hahn, Sarah ; Řasová, Kamila (vedoucí práce) ; Hlinovská, Jana (oponent)
Úvod: Již několik desetiletí se mluví o vlivu představivosti a emocí na naše tělo. Výsledky studií v oboru neurověd tyto předpoklady potvrzují. Je však zapotřebí prokázat jejich reálnou klinickou efektivitu v rehabilitaci, respektive fyzioterapii. Cíl: Cílem studie je rozpoznat, jakou roli má představivost pohybu při nácviku nových motorických vzorců. Snahou je zjistit, v jaké míře, a ve kterých parametrech nastane změna po 14denním cvičení, které využívá různých strategií motorického učení. Metodika: Randomizované studie se dobrovolně účastnili studenti všeobecného lékařství 3. LF UK, kteří byli rozděleni do tří skupin. Pro studii byla vybrána první diagonála horní končetiny (1. D. HK) z metodiky Proprioceptivní muskulární facilitace (PNF). Dobrovolníci ve všech skupinách tuto diagonálu cvičili denně po dobu 14 dní se zvukovou nahrávkou. První skupina (sk. image) cvičila pouze v představě, druhá skupina (sk. moto) prováděla cviky fyzicky, třetí skupina (sk. mix) cvičila první týden v představě a druhý týden fyzicky. V průběhu 3 dní před a po zahájení 14denního cvičebního cyklu absolvovali dobrovolníci vstupní a výstupní měření, které spočívalo v záznamu pohybu horní končetiny pomocí senzorů Xsens Dot. Byly hodnoceny parametry Recurrence rate (RR), HurstRS a TLPLa na lineární rychlost, vypočtené z...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.