Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Víceúrovňové strukturální modelování postojů k tělesné výchově: Metodologická východiska
Pecha, Ondřej ; Blahuš, Petr (vedoucí práce) ; Víšek, Jan Ámos (oponent) ; Hagtvet, Knut (oponent)
SOUHRN Předložená disertační práce je metodologickou studií, ve které je prezentováno víceúrovňové strukturální modelování (VSM) jako vhodná metodologie v případech, ve kterých se výzkumník zabývá identifikací teoretických konceptů u závislých objektů pozorování. V našem případě se jednalo o měření postojů k tělesné výchově (PTV) u středoškolských studentů (n = 1157). Studenti dále patřili do skupin (m = 87), které měly společnou výuku tělesné výchovy. Při dvojúrovňové revalidizaci PTV bylo zjištěno, že faktorové struktury na vnitroskupinové (studenti) a meziskupinové úrovni jsou různé. Na vnitroskupinové úrovni byla potvrzena Wearova čtyřfaktorová teorie PTV, nicméně výsledky rovněž naznačují přítomnost dvou dalších faktorů, které souvisí s pozitivní a negativní orientací výroků v inventáři PTV. Na meziskupinové úrovni neexistovala teorie o struktuře inventáře PTV, protože ten byl původně vyvinut pouze pro měření PTV na vnitroskupinové úrovni. Výsledný třífaktorový model vykazoval na meziskupinové úrovni jen částečnou shodu s daty. Analýza dat byla rozdělena na čtyři případy: (1) data jsou jednoúrovňová a intervalová, (2) data jsou jednoúrovňová a ordinální, (3) data jsou víceúrovňová a intervalová, (4) data jsou víceúrovňová a ordinální. Odhadnuté parametry a jejich střední chyby byly porovnány a bylo...
Víceúrovňové strukturální modelování postojů k tělesné výchově: Metodologická východiska
Pecha, Ondřej ; Blahuš, Petr (vedoucí práce) ; Víšek, Jan Ámos (oponent) ; Hagtvet, Knut (oponent)
SOUHRN Předložená disertační práce je metodologickou studií, ve které je prezentováno víceúrovňové strukturální modelování (VSM) jako vhodná metodologie v případech, ve kterých se výzkumník zabývá identifikací teoretických konceptů u závislých objektů pozorování. V našem případě se jednalo o měření postojů k tělesné výchově (PTV) u středoškolských studentů (n = 1157). Studenti dále patřili do skupin (m = 87), které měly společnou výuku tělesné výchovy. Při dvojúrovňové revalidizaci PTV bylo zjištěno, že faktorové struktury na vnitroskupinové (studenti) a meziskupinové úrovni jsou různé. Na vnitroskupinové úrovni byla potvrzena Wearova čtyřfaktorová teorie PTV, nicméně výsledky rovněž naznačují přítomnost dvou dalších faktorů, které souvisí s pozitivní a negativní orientací výroků v inventáři PTV. Na meziskupinové úrovni neexistovala teorie o struktuře inventáře PTV, protože ten byl původně vyvinut pouze pro měření PTV na vnitroskupinové úrovni. Výsledný třífaktorový model vykazoval na meziskupinové úrovni jen částečnou shodu s daty. Analýza dat byla rozdělena na čtyři případy: (1) data jsou jednoúrovňová a intervalová, (2) data jsou jednoúrovňová a ordinální, (3) data jsou víceúrovňová a intervalová, (4) data jsou víceúrovňová a ordinální. Odhadnuté parametry a jejich střední chyby byly porovnány a bylo...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.