Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychosociální determinanty emoční inteligence u příslušníků Policie ČR
HYPŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá možnými vztahy mezi psychosociálními determinantami a emoční inteligencí u příslušníků Policie České republiky. V teoretické části je popsána emoční inteligence, pětifaktorový model osobnosti a psychosociální determinanty emoční inteligence u příslušníků policie. Empirická část si klade za cíl vypočítat, z kolika faktorů je tvořená emoční inteligence měřená dotazníkem SEIS, dalším cílem je porovnat, zda existují rozdíly v celkové emoční inteligenci a jejích faktorech mezi Policií ČR a běžnou populací. U policie jsou následně zjišťovány vztahy mezi demografickými charakteristikami a osobnostními rysy (měřeny dotazníkem NEO-FFI) spolu s celkovou emoční inteligencí. Výzkumný vzorek je tvořen celkem 531 respondenty starších 18 let. Výzkumný soubor je rozdělen na Policii ČR (N = 222) a běžnou populaci (N = 309). Výsledky výzkumu neprokázaly existenci statisticky signifikantního rozdílu mezi Policií ČR a běžnou populací v celkové emoční inteligenci. Byl však nalezen významný rozdíl ve faktoru Porozumění vlastním emocím a emocím druhých a faktoru Využití emocí k řešení problémů mezi Policií ČR a běžnou populací. Ve faktoru Regulace vlastních emocí a emocí druhých nebyl odhalen žádný statisticky signifikantní rozdíl. Nebyly objeveny ani signifikantní rozdíly či vztahy mezi věkem, vzděláním a pohlavím policistů a jejich celkovou emoční inteligencí. Významným zjištěním bylo nalezení vztahů mezi všemi osobnostními dimenzemi dle Big Five a celkovou emoční inteligencí u příslušníků Policie ČR.
Kritéria výběru vysoké školy u žáků středních škol v Českých Budějovicích
HYPŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku volby vysoké školy u žáků ukončujících střední školy v Českých Budějovicích. Cílem je provést analýzu faktorů ovlivňujících rozhodnutí výběru následného studia na vysokých školách. Důraz je kladen na zjištění hlavního motivu pro studium na vysokých školách. V teoretické časti je zmapována odborná literatura, která pohlíží na žáka střední školy jako na jedince ve vývojovém období adolescence. Dále se tato část věnuje především dalším možnostem studia po zakončení střední školy. V poslední části jsou uvedeny výsledky z již provedeného výzkumného šetření. Autorka se v praktické části zabývá zjištěnými výsledky výzkumu ve vztahu ke stanoveným výzkumným předpokladům a hypotézám. Součástí práce je i návrhová část, která se snaží nastínit možnosti ke zlepšení situace právě v oblasti související s podáváním přihlášek ke studiu na vysoké školy.
Analýza systému vzdělávání ve vybraném podniku
HYPŠOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce je analýza systému vzdělávání a řízení lidských zdrojů ve vybraném podniku {--} Jihočeská plynárenská. Součástí analýzy je i analýza nákladů na vzdělávání a systém hodnocení účelnosti investic do vzdělávání. Zhodnocení systému vzdělávání v Jihočeské plynárenké, a. s. je podkladem pro návrhy změn. V současné době hraje vzdělávání velmi důležitou roli pro úspěch podnikání. Kvalifikovaní zaměstnanci jsou přínosem nejen pro firmy, ale i pro celou společnost. Většina podniků již tuto skutečnost akceptovala. Neustále je však třeba soustředit se na efektivnost vynaložených peněžných prostředků do rozvoje lidských zdrojů. Součástí péče o zaměstnance je rozšiřování dosavadních vědomostí. Vedoucí pracovníci by měli sestavovat individuální plány rozvoje pro všechny zaměstnance. Také by měli v zaměstnacích podnítit zájem o vzdělávání. Když se zaměstnanci podílí na plánování fremního vzdělávání, pak jsou aktivními účastníky šlolení. Znalosti, dovednosti a schopnosti zaměstnanců jsou konkurenční výhodou pro firmu. Budoucnost podniku závisí na odbornících, kteří budou umět aplikovat své poznatky v praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.