Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Člověk, smysl a volný čas
HRUDKOVÁ, Jana
Diplomová práce je postavena na teoretickém výzkumu s využitím odborných textů. Metodou dedukce byly porovnány myšlenky jednotlivých autorů, kteří se zabývají popisem soudobé (postmoderní) společnosti, zkoumají otázku životního smyslu a představují náročné životní události, které mohou zapříčinit jeho ohrožení či ztrátu. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž každá obsahuje dílčí podkapitoly. První část pojednání poukazuje na člověka v postmoderní společnosti. Je zde charakterizována současná společnost, výzvy nové doby, přibývání nových požadavků na člověka a s tím spojené problémy. Druhá kapitola navazuje na problematiku kapitoly první. Došlo zde k popisu vybraných náročných životních událostí a jejich dopadu na člověka, na jeho smysl žití v určitých obdobích života. Využity byly zejména myšlenky psychoterapeutů, kteří se věnují práci s člověkem v krizovém stavu. V návaznosti na předchozí kapitoly se poslední část práce zabývá otázkou volného času, vymezením kategorie volný čas a poukázáním na jeho význam pro současného člověka. Důraz byl kladen na tzv. pedagogizaci volného času pomocí vhodných volnočasových aktivit jako nástroje pro nalézání bohatšího a smysluplnějšího života člověka v určitých náročných životních událostech postmoderní společnosti. V neposlední řadě také došlo k vysvětlení souvislosti volného času a náboženství.
Význam komunikace při práci pedagoga
HRUDKOVÁ, Jana
Práce je psána teoreticky na podkladě odborných textů. První kapitola se zabývá významem sociální komunikace v životě člověka obecně. V dalších kapitolách je sociální komunikace rozšířena na komunikaci pedagogickou s jejím významem při práci učitele a pedagoga volného času. Je zde naznačena problematika pedagogických pravidel, která mají pro každého z pedagogů odlišné vyměření. To platí i pro způsob jejich verbálního a neverbálního komunikování. V celé práci je poukázáno na souvislosti vztahů a komunikace. Na toto téma byla věnována pozornost způsobu, jakým navazuje s dětmi vztah učitel a pedagog volného času na základě svých komunikativních dovedností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.