Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchovná opatření v praxi
HRÁDKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje výchovným opatřením, která jsou ukládána mladistvým pachatelům za jejich provinění dle zákona o soudnictví ve věcech mládeže. Nejprve se věnuji charakteristice tohoto zákona a jeho vývoji. Dále je popsán princip restorativní justice a jednotlivá výchovná opatření, která jsou ukládána mladistvým a dětem do 15 let. Závěr teoretické části je věnován úloze Probační a mediační služby a sociálně-právní ochrany dětí a krátkému srovnání s opatřeními ukládanými na Slovensku. Praktická část je realizována kvalitativním výzkumem s využitím techniky strukturovaných rozhovorů. Výzkum byl realizován s devíti respondenty, jimiž byli pracovníci Probační a mediační služby a kurátoři pro děti a mládež. Ti odpovídali na třináct otázek. Zjišťuji zde, jaká výchovná opatření jsou v praxi skutečně ukládána, jaká jsou ukládána nejčastěji a za jaká provinění. Dále jak probíhá jejich samotný výkon a kontrola. Zaměřila jsem se také na to, jak respondenti hodnotí efektivnost těchto opatření a jak při výkonu výchovných opatření spolupracují mladiství i jejich zákonní zástupci. Cílem práce je představení problematiky související se speciálními výchovnými opatřeními, která jsou ukládána delikventní mládeži, a dále zjistit, která z těchto opatření se mladistvým ukládají, a jak v praxi probíhá jejich výkon. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že nejčastěji ukládaným výchovným opatřením je dohled probačního úředníka, a nejčastějším proviněním, kterého se mladiství dopouštějí, je krádež. Respondenti hodnotí efektivnost výchovných opatření kladně, a stejně tak i spolupráci s mladistvými.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.