Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sonda úrovně žákovského porozumění interdisciplinárním zákonitostem v problematice funkce vegetace v krajině
HOTAŘOVÁ, Natálie
Předložená diplomová práce se zabývá interdisciplinaritou ve výuce - tedy mezipředmětovými vztahy přírodopisu s dalšími přírodními vědami - fyzikou, chemií, zeměpisem a matematikou, ve spojitosti s tématem role vegetace v krajině. V souvislosti s tím byla v teoretické části zmíněna role vegetace v krajině, její zakotvení v rámcovém vzdělávacím programu, problematika STEM vzdělávání a definovány další důležité pojmy. Cílem práce bylo zjistit, jaká je úroveň schopnosti žáků uplatnit mezipředmětové vztahy. V praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření zaměřující se právě na tuto problematiku. Zjišťovalo, jak jsou s tímto tématem seznámeni žáci nižšího stupně víceletých gymnázií v paralelní třídě 9. ročníku ZŠ. V závěru práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření. K tomu došlo jak slovní, tak grafickou formou a na základě toho byla zhodnocena úroveň porozumění mezipředmětovým vztahům a jejich uplatnění v praxi.
Postoje učitelů přírodopisu k výuce tématu role vegetace v distribuci sluneční energie a udržení vody v krajině
HOTAŘOVÁ, Natálie
Bakalářská práce se zabývá postoji učitelů přírodopisu k výuce tématu role vegetace v distribuci sluneční energie a udržení vody v krajině. Cílem praktické části práce bylo zjistit názory a postoje učitelů na zařazování tohoto tématu do výuky. V úvodu jsou nastíněny hlavní pojmy a skutečnosti, týkající se tohoto tématu, kterými jsou typy krajiny, distribuce slunečního záření, chladící schopnost rostlin a malý koloběh vody. Další část se věnuje zakotvení problematiky v rámcovém vzdělávacím programu a následně jsou rozebrány tři konkrétní školní vzdělávací programy. Přiblíženo bylo také téma vlivu postojů učitelů a motivace žáka. Praktická část práce zahrnuje výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli přírodopisu. Obsahuje informace o demografickém složení respondentů a komentované grafy, prezentující odpovědi na jednotlivé otázky. Výsledky ukázaly, že o roli vegetace v distribuci sluneční energie v krajině se učí velice málo. Učitelé učí o malém oběhu vody v krajině, ale nedávají ho do souvislosti s transpirací, která stojí na jeho začátku, proto je role vegetace v udržení vody v krajině podceňována. Hlavním z důvodů opomíjení těchto témat je špatná informovanost učitelů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.