Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Účinnost intervenčních programů prevence pádů v ošetřovatelské praxi
HOROVÁ, Jana
Pády pacientů a zranění způsobená pádem se stávají vlivem všech okolností spojených s hospitalizací jednou z nejčastějších nežádoucích událostí hlášenou poskytovateli zdravotních služeb. Preventivní působení v oblasti problematiky pádů pacientů se celosvětově zaměřují na soft faktory, a to převážně na vzdělávání zdravotníků i pacientů a organizační kulturu. Oblast e-learningu je vlivem dynamického vývoje informačních technologií a zvyšující se digitální gramotnosti odborné i laické populace stále vyhledávanější formou vzdělávání. Hlavním cílem empirické části práce bylo vyhodnotit efektivitu vzdělávání všeobecných sester prostřednictvím informačních technologií jako intervenčního programu prevence pádů pacientů. Metodologie: Využit byl smíšený design výzkumu. Jednalo se o monocentrickou, observačně-intervenční studii. První dílčí cíl, provedení analýzy pádů pacientů, byl splněn s využitím kvantitativní metody výzkumu. Analyzovány byly pády pacientů velkého poskytovatele zdravotních služeb za pětileté období. Pro statistické testování vztahů byl použit ??2-test nebo Fisherův exaktní test. Pro testování neparametrických proměnných byl použit Kruskal-Wallisův test. Vyhodnocení trendu ve výskytu zranění z pádů rizikových pacientů bylo provedeno s využitím regresní analýzy. Druhým dílčím cílem bylo detekovat oblasti pádové problematiky, které bylo vhodné zařadit do vzdělávacího programu. Sběr dat proběhl prostřednictvím kvalitativní metody semistrukturovaných rozhovorů. Třetím dílčím cílem byla tvorba a implementace e-learningového vzdělávacího programu pro všeobecné sestry do klinického prostředí. V rámci pilotního testování byly kvantitativními výzkumnými metodami ověřeny vlastnosti znalostních testů, obsahová validita a reliabilita. Použit byl Spearmanův koeficient pořadové korelace a metoda Cronbachovo alfa. Pro ověření efektivity zavedeného e-learningového programu (čtvrtý dílčí cíl) byl komparován výskyt pádů u skupin pacientů před a po zavedené intervenci. K ověření homogenity srovnávaných skupin pacientů byla využita Bonferroniho korekce a test rovnosti parametrů dvou alternativních rozdělení. S ohledem na možný vliv zavádějících faktorů a pro ověření incidence zranění způsobených pády byla následně použita metoda statistického párování (propensity score matching). Zhodnocení účinnosti e-learningového programu s ohledem na úroveň znalostí účastníků bylo provedeno porovnáním výsledků vstupního a výstupního znalostního testu, ke kterému byl využit Stuartův-Maxwellův test a Fisherův exaktní test. Analýza dílčích cílů jednotlivých fází výzkumu probíhala odděleně, cíle na sebe logicky navazovaly a jejich plnění bylo podmíněno splněním cíle předchozího.Provedení testu rovnosti parametrů dvou alternativních rozložení umožnilo komparovat skupiny pacientů, které bylo možné považovat za rovnocenné. V obou oborech došlo k poklesu výskytu zranění pacientů následkem pádů (všech zranění v chirurgickém oboru; p ? 0,05 a těžkých zranění v interním oboru; p ? 0,01). Statistickým párováním došlo k eliminaci zaváděcích faktorů a potvrdilo se statisticky významné snížení výskytu pádů pacientů se zraněním v interních oborech (p ? 0,05).Došlo i ke zlepšení znalostí účastníků ve výstupním znalostním testu (p ? 0,001). Výsledky práce prokázaly efekt e-learningového vzdělávacího programu na konkrétních ukazatelích klinické praxe. Vzdělávání zdravotnického personálu založené na principech vědeckosti a potřebách klinické praxe je možnou efektivní preventivní intervencí v problematice pádů pacientů a snah minimalizovat výskyt jejich následků.Poskytnutí vhledu do pádové problematiky klinického prostředí velkého poskytovatele zdravotních služeb a přiblížení procesu zavádění preventivní intervence s ohledem na maximální možnou úroveň vědecké verifikace podkladů v jednotlivých fázích výzkumu může být inspirací pro další zdravotnická zařízení.
Zákon o státní službě z hlediska související právní úpravy
Horová, Jana ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Louda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě z hlediska související právní úpravy zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů. Nabytím účinnosti zákona o státní službě na počátku minulého roku došlo k vytvoření dvou kategorií úředníků. Na jedné straně stojí úředníci zaměstnáni ve služebním poměru k České republice, na druhé straně úředníci zaměstnáni v pracovním poměru k územním samosprávným celkům. Analýza je tedy zaměřena na pět vybraných oblastí, ve kterých je srovnán způsob jejich úpravy dle obou zákonů. Po zhodnocení těchto oblastí jsou identifikovány aplikační problémy státní služby a předloženy návrhy legislativní změn, které jsou inspirovány související právní úpravou.
EEG aktivita během emoční stimulace
HOROVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá studiem emocí a vlivem emoční stimulace na signál EEG. Cílem práce je zjistit, zda lze v EEG signálu detekovat různé třídy emočně zabarvených slov a ověřit hypotézu, zda existuje signifikantní rozdíl v evokovaném potenciálu pro různě zabarvená emoční slova. Teoretická část je zaměřena na elektrickou aktivitu mozku, metodu elektroencefalografie, evokované potenciály (ERP), základní vhled do studia emocí včetně podnětových materiálů v rámci zkoumání emocí a ERP emoční odezvy. Dále jsou zde zmapovány faktory korelující se zkoumáním emocí. Praktická část se zabývá realizací výzkumného projektu, kde pomocí metody experimentu je zkoumána odezva ERP na různě zabarvená emoční a neutrální slova. Výzkumu se zúčastnilo jedenáct vysokoškolských studentů, jako metoda výběru vzorku byla tedy použita metoda sněhové koule. Data byla zpracována a analyzována v programu EEGlab a následně za pomocí statistické metody ANOVY a párového T-testu vyhodnocena.

Viz též: podobná jména autorů
1 HOROVÁ, Jindřiška
5 Horová, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.