Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Užití efektivní komunikace v mateřské škole typu montessori a v církevní mateřské škole
HOMOLOVÁ, Martina
Práce se zabývá uplatňováním efektivního přístupu zakotveného ve školním vzdělávacím programu mateřské školy typu montessori a církevní mateřské školy. Teoretická část popisuje efektivní komunikaci, základní efektivní a neefektivní komunikační dovednosti, potřeby a emoce. Dále se zabývá rámcovým vzdělávacím programem pro předškolním vzdělávání, školním vzdělávací programem a místem efektivní komunikace v RVP PV. V neposlední řadě se věnuje alternativnímu školství a místu efektivní komunikace v montessori pedagogice a v církevním školství. Praktická část obsahuje výzkum, který se zabývá především tím, v jaké míře a jakým pedagogickým přístupem jsou v mateřských školách (Soukromá mateřská škola Viva Bambini a Církevní mateřské škole Lipenská) užívány efektivní komunikační dovednosti. Obě mateřské školy mají ve svém školním vzdělávacím programu zakotvenou efektivní komunikaci. Mateřské školy mají odlišný pedagogický přístup. Mateřská škola Viva Bambini klade důraz na rozvoj smyslového vnímání a izolaci jediné vlastnosti. Církevní mateřská škola Lipenská zaměřuje pozornost na duchovní rozvoj dítěte a omezení náboženského obsahu pouze na jedno konkrétní téma. Jednou z největších podstat je láska a navázání vztahu s Bohem.
Vybrané techniky sebepoznání jako prostředek sebevýchovy v životě vysokoškolských studentů
HOMOLOVÁ, Martina
Práce se zabývá prozkoumáním pojmů sebevýchovy a sebepoznání a následně významem vybraných technik sebepoznání a sebevýchovy v životě vysokoškolských studentů. V první kapitole se autorka věnuje problematice v mladé dospělosti se zaměřením na studenta vysoké školy, kdy zohledňuje období ústřední důležitosti pro rozvoj identity, vliv rodinné výchovy na osobnost jedince v mladé dospělosti a význam spirituální a emoční inteligence. Autorka konstatuje, že je nutné otázce spirituální a emoční inteligence věnovat pozornost zejména v období na hranici adolescence s časnou dospělostí, kdy se do popředí dostává nalezení hodnoty jedince a lepší proniknutí do sebe samého. Druhá kapitola je orientována hlouběji k sebevýchově a významu vybraných technik, které vedou k jejímu dosažení na základě impulzů psychoterapie a zážitkové pedagogiky. Podkapitola impulzů psychoterapie se větví na autohypnózu, rodinné konstelace a arteterapii. Druhá podkapitola impulzů zážitkové pedagogiky zahrnuje volnočasové aktivity v průběhu regulování zátěžových situací a následně outdoorovou animaci jako volnočasovou aktivitu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.