Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Důležitost fyzioterapeutické intervence u dětí školního věku s funkčním skoliotickým držením
HLOUPÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá fyzioterapií u dětí školního věku s funkčním skoliotickým držením. V teoretické části jsem začala popisem, co to je vadné držení těla obecně a následně vysvětlila rozdíl mezi skoliotickým držením a skoliózou. Zmínila jsem základní anatomické údaje o páteři a hlubokém stabilizačním systému. Věnovala jsem se i charakteristice školního věku a dále jsem se kromě terapie, ke které jsem přiřadila i zmínku o tom, jak správně děti motivovat ke cvičení, zaměřila i na prevenci skoliotického držení. Na závěr teoretické části jsem popsala několik fyzioterapeutických přístupů pomocí, kterých lze tuto funkční poruchu pohybového aparátu ovlivnit. Praktická část je zpracována formou kvalitativního výzkumu pomocí kazuistik tří probandů školního věku s funkčním skoliotickým držením. Výzkum probíhal po dobu necelých tří měsíců, na jeho počátku byl proveden vstupní kineziologický rozbor i s odebráním anamnézy, následovaly individuální terapie vycházející ze vstupního vyšetření a cvičební jednotky, sestavené již před zahájením terapií po konzultaci s vedoucí práce. Na závěr byly výsledky zhodnoceny pomocí výstupního kineziologického rozboru. Vyšetření, která byla provedena v rámci kineziologických rozborů jsem stručně pospala v kapitole Metodiky. Cílem práce bylo nastínit problematiku funkčního skoliotického držení u dětí školního věku a navrhnout vhodné fyzioterapeutické techniky pro děti školního věku s funkčním skoliotickým držením. Bakalářská práce může sloužit jako ucelený zdroj informací o daném tématu pro fyzioterapeuty v praxi a studenty fyzioterapie, ale i pro rodiče dětí školního věku, u kterých se skoliotické držení těla vyskytuje nebo jsou ohroženy jeho vznikem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.