Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dialog ve výchově
HŮRKOVÁ, Petra
Tato diplomová práce se zabývá problematikou dialogu ve výchově a je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou část. Práce se zabývá tím, co je obsahem dialogů mezi vychovávanýma vychovatelem dětského domova a jak tyto dialogické rozpravy ovlivňují vzájemný vztah vychovatele a vychovávaného. Teoretická část poukazuje na vysvětlení dialogu, jeho různá pojetí a důležité aspekty. Teoretická část dále hovoří o filosofii dialogu a vysvětlení podstatných pojmů tohoto hlediska spolu se Sokratovskými dialogy. Další část je věnována představiteli dialogické filosofie Martinu Buberovi a jeho díla Já a Ty. K posledním kapitolám patří zmínka o výchově a výchově v dětském domově, dále je zde uvedena charakteristika dětského domova a profese vychovatele dětského domova. Poslední kapitola popisuje vývoj dítěte mladšího školního období, dospívání a časnou dospělost. Podstatou empirické části je smíšený výzkumný design, který obsahuje hlavní kvalitativní výzkumnou metodu polostrukturovaný rozhovor a jako doplňující kvantitativní metodu dotazník. Výzkum byl proveden v prostředí dětského domova se dvěma skupinami respondentů, a to s vychovávanými dětmi a vychovateli dětského domova. Získaná data od obou skupin respondentů jsem mohla mezi sebou porovnat a závěrem práce jsem jej mohla srovnat s odbornou literaturou.
Důvěra jako aspekt pedagogického vztahu mezi vychovatelem školní družiny a dítětem mladšího školního věku
HŮRKOVÁ, Petra
Práce se zabývá důvěrou jako aspektem pedagogického vztahu mezi vychovatelem školní družiny a dítětem mladšího školního věku. První část práce je zaměřena teoreticky. Popisuje dítě mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie, vysvětluje fenomén důvěra a vztah k blízkým pojmům, vymezuje a definuje pojmy jako sebedůvěra, sebepojetí, sebevědomí, sebeúcta. Dále charakterizuje 1. fázi Eriksonova psychosociálního vývoje, pedagogický vztah mezi vychovatelkou školní družiny a dítětem mladšího školního věku, osobnost a autoritu vychovatele školní družiny a samotnou školní družinu. Praktická část se zabývá základní výzkumnou otázkou, zda-li vnímají děti na 1. stupni základní školy svou vychovatelku jako důvěryhodnou osobu, které se mohou svěřovat? Výzkum je uskutečněn pomocí nedokončeného příběhu a polostrukturovaného rozhovoru. Ze závěru vyplývá, že děti svou vychovatelku vnímají jako důvěryhodnou osobu, kterou charakterizují jako milou, hodnou, občas přísnou osobu, která je kompetentní k řešení dětských problémů. Mají k ní důvěru z titulu její dospělé a pedagogické autority.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.