|
Simulace automobilového provozu
Gregor, Ivan ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Hladík, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem podstatných částí programu, který simuluje automobilový provoz. Popisuje reprezentaci silniční sítě, agentů, průběh simulace a její výstup. Dále popisuje některé výsledky dosažené při simulaci konkrétních dopravních situací. Na konci práce je také uvedeno srovnání programu s multiagentnímy systémy. Silniční síť se skládá ze silnic a křižovatek, které jsou řízené světelnou signalizací. Uživatel programu může v simulaci pozorovat chování různých agentů. Jedinou podmínkou je, aby třída reprezentující agenta implementovala jednotný interface. Agentem se rozumí auto a řidič dohromady. Je to autonomní objekt, který se pohybuje po silniční síti v rámci daných omezení simulace. Chování agentů je tedy omezeno pravidly simulace. Agenti jsou případně simulací usměrňováni, aby nedošlo ke kolizi nebo k porušení pravidel silničního provozu. Výstup simulace použijeme pro porovnání úspešnosti jednotlivých strategií agentů, co se týče doby jízdy nebo spotřeby paliva.
|
|
Použití plánovacích technik pro generování sportovního komentáře pro dvojici virtuálních agentů
Gregor, Ivan ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Bída, Michal (oponent)
Virtuální agenti jsou významní reprezentanti multimodálních uživatelských rozhraní. Tato práce představuje systém IVAN (Intelligent Interactive Virtual Agent Narrators), který v reálném čase generuje emotivně zabarvené komentáře k tenisovému utkání zadanému jako anotované video. Systém využívá dvou různých virtuálních agentů, kteří mají odlišné role (TV komentátor a expert), různé profily osobnosti a pozitivní, neutrální nebo negativní postoj k jednotlivým hráčům. Systém používá HTN plánovač pro generování dialogů, což umožňuje plánování delších dialogů a generování alternativních plánů. Systém může také přerušit projev agenta, pokud dojde k významnější události, kterou je třeba okomento- vat. Emotivní stav virtuálních agentů je vyjádřen lexikálním výběrem, výrazem obličeje a gesty. Práce je zaměřena na plánování dialogů, zpracování znalostí a řízení chování virtuálních agentů. Jako audio-vizuální komponenta systému byl využit komerční soft- ware.
|
|
Použití plánovacích technik pro generování sportovního komentáře pro dvojici virtuálních agentů
Gregor, Ivan ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Bída, Michal (oponent)
Virtuální agenti jsou významní reprezentanti multimodálních uživatelských rozhraní. Tato práce představuje systém IVAN (Intelligent Interactive Virtual Agent Narrators), který v reálném čase generuje emotivně zabarvené komentáře k tenisovému utkání zadanému jako anotované video. Systém využívá dvou různých virtuálních agentů, kteří mají odlišné role (TV komentátor a expert), různé profily osobnosti a pozitivní, neutrální nebo negativní postoj k jednotlivým hráčům. Systém používá HTN plánovač pro generování dialogů, což umožňuje plánování delších dialogů a generování alternativních plánů. Systém může také přerušit projev agenta, pokud dojde k významnější události, kterou je třeba okomento- vat. Emotivní stav virtuálních agentů je vyjádřen lexikálním výběrem, výrazem obličeje a gesty. Práce je zaměřena na plánování dialogů, zpracování znalostí a řízení chování virtuálních agentů. Jako audio-vizuální komponenta systému byl využit komerční soft- ware.
|
|
Simulace automobilového provozu
Gregor, Ivan ; Hladík, Milan (oponent) ; Pudlák, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem podstatných částí programu, který simuluje automobilový provoz. Popisuje reprezentaci silniční sítě, agentů, průběh simulace a její výstup. Dále popisuje některé výsledky dosažené při simulaci konkrétních dopravních situací. Na konci práce je také uvedeno srovnání programu s multiagentnímy systémy. Silniční síť se skládá ze silnic a křižovatek, které jsou řízené světelnou signalizací. Uživatel programu může v simulaci pozorovat chování různých agentů. Jedinou podmínkou je, aby třída reprezentující agenta implementovala jednotný interface. Agentem se rozumí auto a řidič dohromady. Je to autonomní objekt, který se pohybuje po silniční síti v rámci daných omezení simulace. Chování agentů je tedy omezeno pravidly simulace. Agenti jsou případně simulací usměrňováni, aby nedošlo ke kolizi nebo k porušení pravidel silničního provozu. Výstup simulace použijeme pro porovnání úspešnosti jednotlivých strategií agentů, co se týče doby jízdy nebo spotřeby paliva.
|