Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalosti žáků ZŠ z oblasti ekologie tvorba standardizovaného testu
GROULÍKOVÁ, Eva
Cílem diplomové práce bylo vytvořit standardizovaný test z ekologie pro žáky ZŠ a následně jej otestovat na základních školách. V teoretické části práce je rozebrán stav testování znalostí z ekologie v ČR a následně je popsaná obecná tvorba didaktických testů. V praktické části jsou porovnány a vyhodnoceny otázky z vytvořeného didaktického testu. Podařilo se nashromáždit 231 odpovědí od respondentů, z toho 122 odpovědí bylo na variantu A a 109 odpovědí z varianty B. Výsledky jsou analyzovány a diskutovány.
Monitoring stavu výuky ekologie na vybraných středních školách ČR
GROULÍKOVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce bylo zmapovat situaci výuky ekologie na gymnáziích ČR a srovnat je s moderními poznatky a celkovou koncepcí ekologie, jakožto vědního oboru. Z dotazníku vyplývá, že většina gymnázií ekologii vyučuje (93,87 %) s průměrnou časovou dotací 12 hodin za celou školní docházku. Podklady pro výuku jsou čerpány z učebnic, z nichž nejvíce používanou je Biologie pro gymnázia (Jelínek a Zicháček, 2007). Méně než polovina vyučujících používá pro získání informací do výuky internet a populárně-naučné časopisy. Z rozboru učebnic je zřejmé, že učebnice využívané na gymnáziích se obecně soustředí na standardní oblasti ekologie. Jen v malé míře se vyskytují (či dokonce zcela chybí) dnes velmi aktuální témata jako evoluční ekologie, dynamika společenstev či biodiverzita a faktory, které ji ovlivňují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.