Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě
GORNIAKOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá sebepojetím dětí ve třídě, které mají specifické poruchy učení. Tyto děti jsou staršího školního věku. První část práce vymezuje pojmy související s daným tématem a které mají poskytnout čtenáři základní informace o této problematice. Další část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit a porovnat sebepojetí dětí se specifickými poruchami učení s dětmi, u nichž tyto poruchy nebyly diagnostikovány. Pro výzkum byly použity standardizované testy, které umožnily zjistit míru extroverze, introverze, neuroticismu u žáka, také to, zda se u dítěte projevuje snaha o sociální deziderabilitu, dále jeho postavení mezi ostatními spolužáky, jeho představ o školních schopnostech a dovednostech v jednotlivých předmětech. Zda tedy specifické poruchy učení mohou negativně ovlivňovat psychickou stabilitu dítěte a zda mají podíl na jeho možném neurotickém vývoji.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.