Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The demographic changes in the senior generation : impact on hotel business /
Freiherr von Münster-Kistner, Dieter Friedrich-Wilhelm
Prokázané demografické změny věkové struktury populace ovlivňují veškeré hospodářské a společenské oblasti, do kterých zahrnujeme turismus a hotelové podnikání. Tato práce si proto kladla otázku, jak se hotelové podnikání bude dále vyvíjet při zohlednění rýsujících se demografických změn a jak lze na tento vývoj reagovat. Z tímto účelem byla "starší generace" analyzována z různých perspektiv a byly stanoveny požadavky kladené seniory na turismus a hoteliérství. V rámci teoretické akceptace cenové pružnosti byla zkoumána reakce poptávky při předpokládaném dodržení prostředků ve výši ca 900,00 Eur, která jsou v současné době vynaložena cílovou skupinou na jednu cestu. Rovněž byla zjišťována odpověď na otázku, které nabídky pro tuto cílovou skupinu již existují a jak trh splňuje resp. zohledňuje přání této cílové skupiny. Zde bylo mimo jiné konstatováno, že vybrané cestovní agentury v době provádění průzkumu postrádaly v katalozích nabídky pro cílovou skupinu 50+ a více. Ostatní nabízející svou nabídkou sice tuto cílovou skupinu oslovují, ovšem využití služeb je podmíněno členstvím. Tímto nabídka přestává být volně přístupná pro každého zájemce, a proto nemůže být začleněna v tomto průzkumu. Následně byly v rámci tohoto průzkumu nalezeny některé tzv. hotely pro seniory, které se však jen tak nazývaly. Služby těchto hotelů nejsou v jejich podstatě orientovány na tuto cílovou skupinu a tudíž nesplňují stanovené požadavky. Důležitý poznatek průzkumu je též skutečnost, že prokázaná poptávka po hotelech orientovaných na tuto cílovou skupinu je velmi vysoká, avšak v současné době není a ani nemůže být trhem dostatečně uspokojována; rovněž nejsou spatřovány ani první projevy vedoucí k jejímu uspokojení. Senioři jsou jako celek nároční klienti, zvlášť co se týče celkové úrovně a pohodlí, požadavků na ubytování, na paletu poskytovaných služeb a na bezpečnost v místě dovolené. Rozhodující faktor pro spokojenost zákazníka je nabídka servisních služeb. Tyto musí odpovídat speciálním požadavkům a rovněž musí respektovat různá omezení starší generace s ohledem na věk. Dále jsou zde nároky na pestrou programovou nabídku, která by respektovala jak rozličné zájmy, tak i rozdílné schopnosti starších cestovatelů. Zde byly jako segmenty s rostoucím potenciálem prokázány zejména zvýšené požadavky v oblasti zdravotní bezpečnosti a prevence, dále pak rostoucí zájem o kulturní vzdělávání. Hoteliéři proto stojí před úkolem adekvátně svou nabídku upravit a do budoucna ji změnit natolik, aby byla zaměřena na pro seniory specifické nároky. Široce rozvětvená nabídka bude sice zapotřebí i v budoucnu pro mladé lidi, pro firemní klientelu a pro individuální zákazníky v nejrůznějších oblastech turismu, avšak poptávka po nabídkách šitých na míru seniorům se nyní i v blízké budoucnosti nadměrně zvýší. Pokud turistický region nebo provozovatel hotelu prohlásí, že jejich cílem je etablování a intenzifikace turismu pro seniory, pak se postup jednání orientovaný na určitý projekt popsaný v této práci nabízí jako pomůcka k dosažení cíle, složeného z budoucí úspěšné analýzy, rozvoje a budování turistického trhu, resp. hotelového podnikání. Technická proveditelnost při realizaci popsaného projektu byla prokázána. Popsaný hotel dokázal poměrně rychle zvýšit stav svého obsazení. Shrnutím lze konstatovat, že započatý směr musí být dodržen, pokud má být zaručen dlouhodobý úspěch. Znamená to plynulé dokončení příslušných procesů změn, přičemž v takovém procesu musí být zohledněny získané poznatky. Demografická změna může být zdařile zvládnuta, pokud budou potřeby starší generace důsledně zohledňovány a pokud bude soběstačnost této skupiny obyvatelstva udržována po co nejdelší možnou dobu, což ovšem vyžaduje změnu myšlení všech skupin ovlivňujících tento trh. Z rámce stávajících průzkumů, vztahujících se na tuto tématiku, a i z rozhovorů s dotázanými seniory, jasně vyplynulo, že izolované iniciativy jednotlivých poskytovatelů služeb dlouhodobě odměněny úspěchem nebudou. Perspektivní budoucnost lze očekávat jen tehdy, pokud tyto akce budou vytvářeny důsledně, koncentrovaně a celoplošně. To znamená, že aktéři a poskytovatelé služeb, tak jako i odborníci, se budou muset sjednotit na určité cíle a vybrané strategie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.