Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inovace korečkového elevátoru
Hála, Ondřej ; Frýza, Josef (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá inovací korečkového elevátoru. Jedná se zejména o konstrukční úpravu elevátoru v místech, kde dochází k usazování a napěchování dopravovaného materiálu. Usazený materiál způsobuje zahnívání a následnou kontaminaci čerstvého materiálu. Hlavním cílem této práce je navrhnout konstrukční řešení dokonalejšího čištění paty korečkového elevátoru. Další inovace se týká úpravy systému značení a výkonnostní řady elevátorů.
Přehled olejů a jejich inženýrských aplikací
Kozák, Ondřej ; Frýza, Josef (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší současného stavu poznání mazacích olejů a jejich využití v inženýrských aplikacích. Obsahuje charakteristiku a rozdělení olejů podle způsobu výroby a dělení těchto olejů podle chemické struktury. Vedle základního složení olejů jsou zde také uvedeny a popsány nejpoužívanější typy aditiv. Další část práce je zaměřena na vlastnosti maziv. Poslední část zahrnuje souhrn aplikací, v nichž se uvedené oleje využívají, a zmiňuje vlastnosti požadované pro jednotlivé typy aplikací.
Rostlinné oleje v průmyslu
Beran, Vojtěch ; Ficza, Ildikó (oponent) ; Frýza, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje rostlinné oleje z pohledu jejich použitelnosti jako kapalná maziva. Začátek práce se obecně zabývá problematikou tribologie a procesu mazání. Hlavní část pak popisuje rostlinné oleje z pohledu jejich chemického složení a s tím úzce spojených vlastností. Dále se také v této práci nachází srovnání rostlinných olejů s jinými běžnými kapalnými mazivy včetně porovnání vlastností na konkrétní aplikaci. Závěrem se pak bakalářská práce zabývá shrnutím problematiky rostlinných olejů a jejich odhadované vyhlídky do budoucnosti.
Konstrukční návrh automatického podavače šroubů
Tmejová, Tereza ; Frýza, Josef (oponent) ; Dočkal, Kryštof (vedoucí práce)
V této bakalářské práci byl navržen podavač šroubů, který využívá sílu magnetu k manipulaci se šrouby. Součástí návrhu bylo i několik koncepčních řešení, které k podávání šroubů používají jiné mechanismu. Ty vznikly na základě rešerše. Výsledný konstrukční návrh byl vybrán na základě jednoduchosti obsluhy a vysoké spolehlivosti. Zkonstruovaný podavače umožňuje zvýšení kapacity zásobníku oproti ostatním typům podavačů. Podavač umožňuje snadné seřízení – díky magnetu a je možné ho s malými úpravami použít pro různé velikosti šroubů. Použití magnetu je snižuje pravděpodobnost zasekávání šroubů.
Rolling bearings for electromobility
Mbontar, Patrik ; Frýza, Josef (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to describe the problems related to the use of rolling bearings in electric vehicles. Introduction includes history, distribution, and a brief description of the bearings. In the next section, there will be a description of the use, requirements and parameters for rolling bearings of combustion engine cars. In the main part of the thesis, the parameters and requirements of bearings used in electric vehicles and hybrid vehicles will be analyzed. I will continue with familiarization with dynamic actions affecting bearings and their critical requirements. In conclusion, the two types of cars and the possible development of this type of bearings will be compared.
Animace silově deformačního chování předepjatých šroubových spojů
Kvaššay, Adrián ; Frýza, Josef (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá vytvorením animícií, ktoré popisujú silovo deformačné pomery predpätých skrutkových spojov. V práci je objasnené chovanie spojov pri rôznych typoch zaťaženia. Animácie budú slúžiť na vzdelávacie účely pre lepšie pochopenie problematiky.
Konstrukce brzdného mechanismu
Laštůvka, Martin ; Galas, Radovan (oponent) ; Frýza, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí brzdného a aretačního mechanismu pro vysokotlaký viskozimetr, který je umístěný v laboratořích Ústavu konstruování FSI VUT v Brně. Brzdný mechanismus je schopen brzdit moment o velikosti 6,185 Nm a aretační mechanismus umožňuje zastavení hřídele v přesně definovaných úhlech natočení. Při návrhu zařízení je postupováno podle současného stavu poznání.
Návrh a realizace přídavného modulu laboratorního zařízení pro měření tření v mazaných kontaktech
Stifter, Jan ; Šperka, Petr (oponent) ; Frýza, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací laboratorního modulu pro měření součinitele tření, resp. třecích sil v elastohydrodynamicky mazaných kontaktech současně ve dvou osách. Motivace k realizaci tohoto modulu byla absence podobného zařízení. Rešeršní část práce je věnována tribologii, tenzometrickým snímačům síly a poddajným strukturám. V konstrukční části je řešen výběr vhodného konceptu modulu a snímačů síly. Následně je pomocí MKP analýz navržena poddajná struktura s materiálovými klouby umožňující posuv kontaktního členu ve směru působících třecích sil v mazaném kontaktu. Navržený modul byl vyroben, implementován na laboratorní zařízení a byla otestována jeho funkčnost. Podle výsledků měření modul naplnil cíle práce.
Nanomaziva v praktických aplikacích
Sochor, Ondřej ; Frýza, Josef (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem nanomaziv a vylepšení jejich vlastností pomocí vhodných aditiv, jako jsou nanočástice, které mohou zlepšit jejich tribologické vlastnosti a snižovat opotřebení, tření v místě kontaktu dvou povrchu. Shrnují se zde vlastnosti, výroba a mechanismy, které se uplatňují u nanočástic a nanomaziv. Výstupem této práce je syntéza získaných poznatků v oblasti nanomaziv pro návrh praktických aplikací a popis aktuálních trendů ve výzkumu nanočástic, jako aditiv.
Klasifikace a hodnocení opotřebení kolejnic
Nohel, Rostislav ; Frýza, Josef (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na opotřebení kolejnic. V práci se čtenář nejprve seznámí se základními pojmy kolejové dopravy jako je názvosloví kola a kolejnice, adheze, součinitel adheze, kontaktní plocha, skluz, trakční křivka a opotřebení. Následně jsou v práci popsány základní typy opotřebení materiálu (adhezívní, abrazívní a únavové), které nastávají při kontaktu kola a kolejnice. V další části je práce zaměřena na analýzu jednotlivých kolejnicových vad vzhledem k místům, kde vznikají. Výstupem bakalářské práce je přehled a popis nejběžnějších vad kolejnic, které zpravidla způsobuje únavové opotřebení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.