Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Eugene O´Neill: Anna Christie - komplexní scénografický projekt a osobní rozbor hry
Forstová, Anna ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; DUŠEK, Jan (oponent)
V teoretické části své diplomové práce se věnuji tvorbě amerického dramatika, Eugena O'Neilla, konkrétně pak jeho hře Anna Christie. Na základě dramatického textu jsem se pokusila o vlastní psychologický vhled do příběhu i o analýzu charakterů hlavních hrdinů hry. Předkládám vlastní rozbor díla, atmosféry doby a předobrazů jednotlivých postav i míst kde se příběh odehrává. Snažím se postihnout poetičnost, kterou ve hře vytváří nekonečnost moře. Pro lepší pochopení, doplňuji svou studii o faktografické informace, které přibližují životní osudy hlavních postav i za rámec hry. Dále zde zmiňuji vybrané inscenace Anny Christie, jejich výtvarné zpracování konfrontuji se svým. Podrobněji pak objasňuji cestu k vlastnímu scénografickému řešení. Následuje popis mé praktické magisterské práce a ohlédnutí se i k ostatním úkolům, které jsem během svého magisterského studia oboru scénografie zpracovala.
Komplexní scénografický projekt Charles Gounod: FAUST
Forstová, Anna ; David, Milan (vedoucí práce) ; Vohlídalová, Ivana (vedoucí práce) ; Glogr, Karel (oponent) ; Zábrodská, Dana (oponent)
Má bakalářská práce je především studií různých kostýmních pojetí faustovského tématu. Srovnávám vybrané operní zahraniční inscenace od konce 18. století až po současnost. Výběr zpracovaných představení se odvíjel hlavně od existence zachovaných obrazových materiálů a divadelních kritik. Snažila jsem se postihnout proměnu kostýmní tradice a zároveň zjistit, co z původního pojetí zůstalo v kostýmu zřetelné dodnes. Pro sledování proměny kostýmu v průběhu doby se nejlépe hodil kostým Mefistofela. Ve druhé části práce se zabývám explikací své koncepce scény a kostýmu Gounodovy opery Faust a Markétka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.