Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba strategie minipivovarů v souvislosti s preferencemi zákazníků
Findejsová, Denisa ; Tripes, Stanislav (vedoucí práce)
S velmi turbulentním vývojem trhu pivovarů způsobeného v posledních letech především nárůstem počtu minipivovarů na území České republiky se začíná celé pivovarnické odvětví měnit a konkrétně segment minipivovarů se stává čím dál tím více konkurenčním prostředím. Proto by se minipivovary měly zaměřit na svou strategii, její tvorbu a analýzu. Zároveň by si měly být vědomy vývoje preferencí zákazníků, které v poslední době procházejí také velkou změnou, a svou strategii těmto změnám přizpůsobovat. V dnešní době, kdy trh piva disponuje obrovskou nabídkou, a konzumenti žádají a rozhodují se při volbě piva na základě jiných kritérií než dříve, je potřeba, aby si minipivovary uvědomovaly to, jaké jsou aktuální trendy ve spotřebním chování zákazníků pivovarů. Pro tyto důvody se diplomová práce zaměřuje na analýzu tvorby strategie segmentu minipivovarů na území ČR, prostřednictvím kvalitativního výzkumu, a zjišťování změn v chování jejich zákazníků, prostřednictvím výzkumu kvantitativního. Pro cíle práce byly naformulovány dvě výzkumné otázky, jedna týkající se analýzy tvorby strategie minipivovarů a druhá týkající se změn preferencí zákazníků. K zodpovězení obou byla využita jak sekundární (Ministerstvo zemědělství, Českomoravský svaz minipivovarů, apod.), tak primární (získaná vlastním výzkumem, kvantitativním i kvalitativním) data. Na základě výsledků získa-ných rešerší odborné literatury a z výzkumu uskutečněného za účelem vypracování této práce je zřejmé, že dnešní zákazník minipivovaru již nepozoruje tolik cenu piva, nýbrž žádá spíše jeho kvalitu, za níž je ochoten zaplatit více peněz. Tohoto nynějšího trendu jsou si minipivovary dobře vědomy a svou celkovou strategii staví právě na podstatě konkurenční výhody v podobě kvalitního produktu poskytovaného za vyšší cenu, tedy používají strategii direferenciační, některé popřípadě fokálně diferenciační. Ta, při zohlednění současných požadavků českých zákazníků piva, se momentálně jeví jako velmi účinná. Minipivovary, ač neprovádějí žádné řízené obsáhlé výzkumy preferencí svých zákazníků, si je uvědomují a při volbě své strategie se na ně minimálně částečně ohlížejí, svým způsobem tedy zákazníka do tvorby své strategie zapojují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.