Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivity klientů s mentálním postižením v Centru pobytových a ambulantních sociálních služeb Bobelovka Jindřichův Hradec
FITTLOVÁ, Michala
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na definování pojmů zdravotně postiženého jedince, mentální retardaci, aktivity klientů s mentálním postižením a volný čas v Centru pobytových a ambulantních sociálních služeb Bobelovka. Výzkum je rozdělen na dvě části: kvantitativní část, kdy pro sběr dat byl použit dotazník pro personál zařízení a druhý dotazník pro management zařízení. V kvalitativním výzkumu byl použit rozhovor s rodiči klientů a s klienty. Cílem práce bylo zmapovat a zhodnotit aktivity klientů Centra pobytových a ambulantních sociálních služeb Bobelovka Jindřichův Hradec (Cíl 1), zjištění názorů rodičů na aktivity klientů v zařízení (Cíl 2) a na základě zjištěných údajů popsat a zhodnotit stávající stav aktivit v zařízení (Cíl 3). Všechny cíle byly splněny. Pro kvantitativní výzkum byly předem stanoveny dvě hypotézy. Hypotéza I - Nabídka aktivit zařízení CPASS Bobelovka nepokrývá veškeré zájmy klientů, tato hypotéza se nepotvrdila. Hypotéza II - Management zařízení považuje aktivity klientů za dostatečné a kvalitní, tato hypotéza se potvrdila. Na základě kvalitativního výzkumu byly stanoveny hypotézy III a IV. Hypotéza III - Rodiče klientů jsou spokojeni s aktivitami nabízenými zařízením CPASS Bobelovka. Hypotéza IV: Klienti jsou spokojeni s aktivitami v zařízení.
Možnosti primární prevence u dětí mladšího školního věku ve vztahu k problematice poruch příjmu potravy
FITTLOVÁ, Michala
Poruchy příjmu potravy patří k závažným zdravotním problémům a jejich prevalence neustále narůstá, u dětí představují závažný problém a to z důvodu, že by je u nich málokdo očekával. Boj s touto nemocí je složitý. Nejsnadnější je těmto poruchám příjmu potravy (mentální anorexii a mentální bulimii) předcházet cílenou primární prevencí a to na základních školách a v rodině. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na definování mladšího školního věku. Další část práce je věnována charakteristice poruch příjmu potravy a prevenci u dětí a mládeže. Poslední část teorie se zabývá správnou výživou dětí. Výzkum je rozdělen na dvě části. Ke kvantitativnímu výzkumu byla použita technika e-mailového dotazování. Otázky byly určeny pro základní školy v Jihočeském kraji. V kvalitativním výzkumu byl použit polořízený rozhovor s rodiči dětí mladšího školního věku. Prvním cílem práce bylo zmapovat možnosti primární prevence v rámci poruch příjmu potravy v Jihočeském kraji na vybraných základních školách. Druhým cílem bylo zjistit názory rodičů na problematiku poruch příjmu potravy. Oba cíle byly splněny. Hypotéza I měla doložit, že v rámci základních škol není cílená primární prevence u dětí mladšího školního věku v problematice poruch příjmu potravy zajišťována. Hypotéza II měla potvrdit, že chybí nabídka uceleného vzdělávání pro pedagogy v problematice poruch příjmu potravy. Obě tyto hypotézy se rovněž potvrdily. Z kvalitativního výzkumu {--} polostandardizovaného rozhovoru vyplynuly dvě hypotézy. Hypotéza III: Je potřeba zvýšit informovanost v oblasti výskytu Poruch příjmu potravy. Hypotéza IV: Zdravá výživa je pouze jedním z důležitých aspektů prevence. Bakalářskou práci na téma {\clqq}Možnosti primární prevence u dětí mladšího školního věku ve vztahu k problematice poruch příjmu potravy`` jsem si vybrala proto, že v poslední době je toto téma velmi aktuální a konečně se o něm začalo veřejně mluvit a zajímá mě, jaké možnosti primární prevence existují a zda jsou využívány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.