|
J. B. Foerster: Ze Shakespeara
Vasilek, Lukáš ; Eliška, Radomil (vedoucí práce) ; Eliška, Radomil (vedoucí práce) ; Chvála, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z vrcholných děl Josefa Bohuslava Foestera ( 1859 - 1951) , suitou Ze Shakespeara op. 76. Její první oddíl sestavuje na základě dostupných pramenů a literatury obraz vzniku a existence skladby- Věnuje se mj. i jejímu koncertnímu provozování, nahrávkám a zabývá se problematikou názvu. Druhý oddíl je analytický a vedle samotné hudební analýzy přináší také vhled do mimohudebního obsahu suity. Třetí oddíl je pak zaměřen na některé otázky její interpretace, přičemž vychází ze zkušeností získaných v praxi. K textu je připojena řada příloh, které mj. publikují části některých významných rukopisných a tištěných pramenů.
|
| |
|
Rozhlasové a televizní opery Bohuslava Martinů
Brauner, Tomáš ; Eliška, Radomil (vedoucí práce) ; Svárovský, Leoš (oponent)
Tato magisterská práce se věnuje rozhlasovým a televizním operám Bohuslava Martinů. V úvodu své práce pojednávám o vztahu Bohuslava Martinů a hudebního divadla.V následujících kapitolách se věnuji rozhlasovým a televizním operám. V poslední kapitole uvádím příklady jeho hudební filmové tvorby. Použitou literaturu a prameny uvádím v závěru práce.
|
|
Srovnání interpretačních přístupů ke skladbě
Krausová, Andrea ; Vavřínek, Stanislav (vedoucí práce) ; Bělohlávek, Jiří (vedoucí práce) ; Eliška, Radomil (oponent)
V práci je analyzována problematika různých přístupů k interpretaci hudebního díla. Úvodní historický přehled si klade za úkol poukázat na proměny přístupů k interpretaci v průběhu hudebních dějin. Synchronní metodou nastiňuje autorka vývoj role interpretačního fenoménu od původního improvizačního vytváření hudby, přes předávání hudebního projevu ?ústní formou?, až k vytváření a zdokonalování hudebního zápisu.
Druhá část se zabývá kategorizováním jednotlivých interpretačních přístupů, které dosud náleží k dnešnímu pohledu na interpretaci. Rozděluje je na přístup z hlediska současného, z pohledu historicky poučené interpretace a srovnává s přístupem tradičním a přístupem autorského pohledu a pohledem vycházejícím z hudebního textu. Definování kritérií jednotlivých problematik má pomoci interpretově při volbě mezi respektováním tradičně zažitých postupů anebo hledání původního zvukového tvaru.
|