Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realizace výuky první pomoci na ZŠ praktické a ZŠ speciální v Jindřichově Hradci
EMROVÁ, Monika
Tématem bakalářské práce je výuka první pomoci na Základní škole praktické a Základní škole speciální v Jindřichově Hradci. K výběru tohoto tématu jsem byla vedena svým zájmem o tuto oblast. Léta jsem dobrovolníkem Oblastního spolku Českého červeného kříže a věnuji se výuce laické první pomoci. Znalost poskytování první pomoci by měla patřit k základnímu vzdělání každého člověka. Problematika zdravovědy a první pomoci se dostává i do Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a dále do Rámcového vzdělávacího programu pro vzdělávání žáků v Základní škole speciální. K dosažení výzkumných cílů byla zvolena strategie kvalitativního výzkumu. K dosažení výzkumných cílů byla použita technika polostrukturovaného rozhovoru, pozorování a obsahové analýza dat. Výzkumný soubor tvořili žáci a pedagogové ze Základní školy praktické a Základní školy speciální Jindřichův Hradec. Prvním cílem bylo zjistit, jakou formou a v jakém rozsahu probíhá výuka první pomoci na Základní škole praktické a Základní škole speciální v Jindřichově Hradci. Z výzkumu vyplývá, že Základní škola praktická a Základní škola speciální Jindřichův Hradec věnuje pozornost výuce první pomoci a považuje ji za důležitou součást jejich Školních vzdělávacích programů. Bylo zjištěno, že výuka první pomoci se promítá do více vzdělávacích oblastí a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami jsou seznamováni se zásadami první pomoci formou praktického nácviku. Druhým cílem bylo sestavit návrh postupu výuky první pomoci pro Základní školu praktickou a Základní školu speciální v Jindřichově Hradci. Třetím cílem bylo realizovat návrh postupu výuky první pomoci se žáky Základní školy praktické a Základní školy speciální v Jindřichově Hradci a ověřit jeho funkčnost. Domnívám se, že návrh postupu výuky první pomoci byl odpovídající vzhledem ke skupině žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a splnil i podmínku funkčnosti. Na základě těchto výsledků kvalitativního výzkumu byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza zní: Žáci Základní školy praktické Jindřichův Hradec jsou schopni úspěšně provést nácvik postupu první pomoci u drobnějších poranění, ale také u život ohrožujících stavů. Druhá hypotéza zní: Stupeň mentální retardace, popř. charakter motorického postižení u žáků Základní školy speciální Jindřichův Hradec negativně ovlivňuje schopnost praktického provedení první pomoci. Poznatky bakalářské práce mohou být využity pedagogy pro výuku první pomoci v Základní škole praktické a v Základní škole speciální v Jindřichově Hradci.
Rodiny homosexuálních partnerů
EMROVÁ, Monika
Tématem diplomové práce jsou rodiny homosexuálních partnerů. K výběru tohoto tématu jsem byla vedena svým zájmem o tuto oblast. Cílem práce je provést komparaci názorů skupiny osob s heterosexuální a homosexuální orientací na možné formy partnerského soužití a rodičovství osob s homosexuální orientací. Na začátku výzkumu byla stanovena následující hypotéza: Existují významné rozdíly v názorech skupiny osob s heterosexuální a homosexuální orientací na možné formy partnerského soužití a rodičovství osob s homosexuální orientací v závislosti na sexuální orientaci. Výzkumný soubor tvořily dvě skupiny respondentů. Osoby s homosexuální orientací tvořily první skupinu, druhou skupinu pak tvořily osoby s heterosexuální orientací. První skupina byla složena z žen a mužů s homosexuální orientací, kteří nějakým způsobem udržují kontakt s Jihočeskou Lambdou. Druhá skupina byla složena z mužů a žen s heterosexuální orientací. Respondent z této skupiny musel odpovídat respondentovi s homosexuální orientací ve třech zadaných kritériích (pohlaví, věková kategorie a vzdělání). K dosažení výzkumných cílů byla zvolena metoda dotazování. Jako technika této metody byla využita technika dotazníku. Hypotéza byla potvrzena. Ukázalo se, že osoby s heterosexuální a homosexuální orientací mají rozdílné názory na možné formy partnerského soužití a rodičovství osob s homosexuální orientací. Výsledky diplomové práce by mohly být použity pro další studie a výzkumy na podobné téma, mohly by být použity i ve výuce. Tato práce také může sloužit jako zpětná vazba pro Jihočeskou Lambdu, pro kterou by mohly být výsledky tohoto výzkumu velmi zajímavé.
Životní styl jedinců s homosexuální orientací
EMROVÁ, Monika
Cílem práce je analyzovat životní styl jedinců s homosexuální orientací a zjištění názorů heterosexuální společnosti na homosexuální minoritu. Dílčími cíli jsou: - analyzovat životní styl příslušníků heterosexuální společnosti; - provést komparaci životního stylu jedinců s homosexuální orientací a životního stylu příslušníků heterosexuální společnosti. První část práce je zaměřena teoretické zpracování problematiky homosexuality a životního stylu jedinců s homosexuální orientací. Ve druhé části jsou zpracovány dotazníky jedinců s homosexuální orientací a dotazníky od příslušníků heterosexuální společnosti.

Viz též: podobná jména autorů
1 EMROVÁ, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.