Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti odstranění zbytkových napětí v tenkých pásech pomocí tahového rovnání
Dymáček, Martin ; Návrat, Tomáš (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Tahové rovnání je proces užívaný v ocelářském průmyslu za účelem eliminace imperfekcí tvaru tenkých pásů válcovaných za studena. Tato diplomová práce se zabývá návrhem počítačového programu pro stanovení hlavních parametrů tratě pro tahové rovnání. V úvodní části jsou shrnuty druhy tvarových imperfekcí pásů, jejich příčiny a principy jejich eliminace. Dále je popsán mechanizmus tahového rovnání a konstrukční provedení tratí pro tahové rovnání, s nimiž je možné se v současnosti setkat. Ve stěžejní části práce je za určitých zjednodušujících předpokladů analyticky popsáno napjatostně-deformační chování pásu během procesu tahového rovnání. Na základě těchto analytických vztahů je vytvořen počítačový program, který umožňuje navrhování hlavních parametrů tratě pro tahové rovnání. Výsedky tohoto programu jsou úspěšně verifikovány pomocí výpočtového modelu na bázi metody konečných prvků (MKP) vytvořeného v programu ANSYS. Na závěr je práce doplněna o vzájemné závislosti některých vstupních a výstupních parametrů vytvořeného programu, sloužící jako vodítko pro efektivní návrh parametrů tratí pro tahové rovnání.
Možnosti odstranění zbytkových napětí v tenkých pásech pomocí tahového rovnání
Dymáček, Martin ; Návrat, Tomáš (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Tahové rovnání je proces užívaný v ocelářském průmyslu za účelem eliminace imperfekcí tvaru tenkých pásů válcovaných za studena. Tato diplomová práce se zabývá návrhem počítačového programu pro stanovení hlavních parametrů tratě pro tahové rovnání. V úvodní části jsou shrnuty druhy tvarových imperfekcí pásů, jejich příčiny a principy jejich eliminace. Dále je popsán mechanizmus tahového rovnání a konstrukční provedení tratí pro tahové rovnání, s nimiž je možné se v současnosti setkat. Ve stěžejní části práce je za určitých zjednodušujících předpokladů analyticky popsáno napjatostně-deformační chování pásu během procesu tahového rovnání. Na základě těchto analytických vztahů je vytvořen počítačový program, který umožňuje navrhování hlavních parametrů tratě pro tahové rovnání. Výsedky tohoto programu jsou úspěšně verifikovány pomocí výpočtového modelu na bázi metody konečných prvků (MKP) vytvořeného v programu ANSYS. Na závěr je práce doplněna o vzájemné závislosti některých vstupních a výstupních parametrů vytvořeného programu, sloužící jako vodítko pro efektivní návrh parametrů tratí pro tahové rovnání.

Viz též: podobná jména autorů
2 Dymáček, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.