Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vrstevnaté neuronové sítě a vizualizace jejich struktury
Drobný, Michal ; Mrázová, Iveta (vedoucí práce) ; Kukačka, Marek (oponent)
Model vrstevnatých neuronových sítí je v současné době známý především díky svým univerzálním aproximačním schopnostem a již základní algoritmus zpětného šíření dává výsledky aplikovatelné v reálných problémech. Tato práce je věnována problematice vrstevnatých neuronových sítí, popisuje vybrané algoritmy pro adaptaci vah a prahů na základě předložených vzorů, především algoritmus zpětného šíření a algoritmus škálovaných konjugovaných gradientů, který řadíme mezi konvergenčně extrémně rychlé algoritmy druhého řádu. Součástí práce je také aplikace pro vizualizaci struktury vrstevnatých neuronových sítí implementující výše zmíněné algoritmy, jejíž řešení je navrženo s ohledem na její využití při výuce v oblasti umělé inteligence. První část práce je věnována úvodu do problematiky a popisu obou algoritmů, následuje stručné pojednání o dalších variantách algoritmů a jejich analýza. V další části je zdůvodněn výběr vhodného programovacího jazyka pro implementaci aplikace, stanovení cílů a popis implementačních prací. Závěrem jsou pak shrnuty výsledky rychlostního a implementačního porovnání implementovaných algoritmů s vybranou nekomerční implementací ENCOG.
Metody řešení vybraných dopravních problémů a jejich implementace.
Drobný, Michal ; Grygarová, Libuše (vedoucí práce) ; Zimmermann, Karel (oponent)
S různými typy dopravních problémů se v praxi setkáváme velmi často. Tento problém lze chápat především jako rozvoz zboží od dodavatelů k odběratelům s cílem minimalizace distribučních nákladů. Reálné dopravní problémy se od těch obecných liší především uvažovanými restrikcemi, což mohou být například kapacity vozidel a objednávek, časová okna a různá další speciální distribuční omezení. Problematiku dopravního problému formuloval již F. L. Hitchcock v roce 1941 a od té doby bylo popsáno mnoho stochastických a nedeterministických metod pro řešení dopravního problému, nicméně při zavedení distribučních restrikcí pro řešení reálných problémů jsou tyto metody obtížně aplikovatelné. Tato práce poskytuje kompilaci nejznámějších deterministických metod vhodných pro řešení dopravních problémů, přičemž metody vhodné pro řešení reálných dopravních problémů jsou popsány podrobněji. Postup řešení pro vybrané metody je demonstrován na jednoduchých příkladech a výsledky porovnány s výsledky řešení ostatních metod. Na základě analýzy těchto metod jsou navrženy nové metody pro řešení reálných dopravních problémů, které jsou implementovány a jejich výsledky porovnány s metodami, které poskytuje komerční softwarový produkt.
Metody řešení vybraných dopravních problémů a jejich implementace.
Drobný, Michal ; Grygarová, Libuše (vedoucí práce) ; Zimmermann, Karel (oponent)
S různými typy dopravních problémů se v praxi setkáváme velmi často. Tento problém lze chápat především jako rozvoz zboží od dodavatelů k odběratelům s cílem minimalizace distribučních nákladů. Reálné dopravní problémy se od těch obecných liší především uvažovanými restrikcemi, což mohou být například kapacity vozidel a objednávek, časová okna a různá další speciální distribuční omezení. Problematiku dopravního problému formuloval již F. L. Hitchcock v roce 1941 a od té doby bylo popsáno mnoho stochastických a nedeterministických metod pro řešení dopravního problému, nicméně při zavedení distribučních restrikcí pro řešení reálných problémů jsou tyto metody obtížně aplikovatelné. Tato práce poskytuje kompilaci nejznámějších deterministických metod vhodných pro řešení dopravních problémů, přičemž metody vhodné pro řešení reálných dopravních problémů jsou popsány podrobněji. Postup řešení pro vybrané metody je demonstrován na jednoduchých příkladech a výsledky porovnány s výsledky řešení ostatních metod. Na základě analýzy těchto metod jsou navrženy nové metody pro řešení reálných dopravních problémů, které jsou implementovány a jejich výsledky porovnány s metodami, které poskytuje komerční softwarový produkt.
Vrstevnaté neuronové sítě a vizualizace jejich struktury
Drobný, Michal ; Mrázová, Iveta (vedoucí práce) ; Kukačka, Marek (oponent)
Model vrstevnatých neuronových sítí je v současné době známý především díky svým univerzálním aproximačním schopnostem a již základní algoritmus zpětného šíření dává výsledky aplikovatelné v reálných problémech. Tato práce je věnována problematice vrstevnatých neuronových sítí, popisuje vybrané algoritmy pro adaptaci vah a prahů na základě předložených vzorů, především algoritmus zpětného šíření a algoritmus škálovaných konjugovaných gradientů, který řadíme mezi konvergenčně extrémně rychlé algoritmy druhého řádu. Součástí práce je také aplikace pro vizualizaci struktury vrstevnatých neuronových sítí implementující výše zmíněné algoritmy, jejíž řešení je navrženo s ohledem na její využití při výuce v oblasti umělé inteligence. První část práce je věnována úvodu do problematiky a popisu obou algoritmů, následuje stručné pojednání o dalších variantách algoritmů a jejich analýza. V další části je zdůvodněn výběr vhodného programovacího jazyka pro implementaci aplikace, stanovení cílů a popis implementačních prací. Závěrem jsou pak shrnuty výsledky rychlostního a implementačního porovnání implementovaných algoritmů s vybranou nekomerční implementací ENCOG.
Návrh a implementace knihovny pro řešení okružního dopravního problému
Drobný, Michal ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Melechovský, Jan (oponent)
S různými typy dopravních problémů se v praxi setkáváme velmi často. Tento problém lze chápat především jako rozvoz zboží od dodavatelů k odběratelům s cílem minimalizace distribučních nákladů. Reálné dopravní problémy se od těch obecných liší především uvažovanými restrikcemi, což mohou být například kapacity vozidel a objednávek, časová okna a různá další speciální distribuční omezení. Na trhu jsou prezentovány některé specializované komerční nástroje pro optimalizaci distribučních nákladů, které jsou mnohdy součástí větších frameworků, které dále zajišťují další služby jako například sledování vozidel, umístění skladů, výkazy jízd atp. Tyto nástroje poskytují cloudové služby plně customizované dle zákazníka. Tato práce si klade za cíl navrhnout a zkonstruovat open source softwarovou knihovnu pro řešení okružního dopravního problému, která bude schopna reflektovat požadavky jednoduchosti, rozšiřitelnosti a přenositelnosti. Navrhovaná knihovna může sloužit nejen jako open source řešení okružních dopravních problémů, nástroj pro optimalizaci distribučních nákladů malých a středních firem ale především jako nástroj pro testování nově zkoumaných metod na akademické půdě. Práce je strukturována do několika hlavních částí. V první části definujeme cíle práce, vymezujeme okružní dopravní problém a popisujeme principy jeho řešení. V další části navrhujeme strukturu softwarového díla, diskutujeme výběr prostředků a dokumentujeme návrh. Poslední část práce se věnuje implementaci, validaci a reálnému využití softwarového díla.

Viz též: podobná jména autorů
5 Drobný, Miloslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.