Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ochrana klienta v bankovnictví
Dezhevaya, Tatiana ; Schlossberger, Otakar (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na ochranu bankovního klienta, na kterého nahlíží jako na spotřebitele. Právní regulace této ochrany je nutná především z důvodu vyrovnání existující nerovnosti mezi spotřebitelem a poskytovatelem. Práce vysvětluje, proč je bankovní klient řazen mezi spotřebitele a proč se považuje za přirozeně slabší stranu v právním vztahu. Vymezuje nejdůležitější oblasti ochrany, kterými jsou: spotřebitelské úvěry, platební styk, pojištění pohledávek z vkladů, bankovní tajemství, uvádí možnosti mimosoudních vyrovnání sporů a také zmiňuje o některých ochranářských praktikách, jako jsou etické kodexy nebo funkce bankovního ombudsmana. Na základě zkoumaných zákonu a evropských směrnic lze dospět k závěru, že ochrana spotřebitele je pokroková, dynamicky se rozšiřující oblast, která směřuje ke zpevnění důvěry spotřebitelů v bankovní sektor, posílení jeho postavení na trhu a zabezpečení náležité ochrany jeho práv a zájmů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.