Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nezaměstnanost u romské cílové skupiny a možnost řešení této problematiky prostřednictvím romských podnikatelů
DUDYOVÁ, Markéta
Má bakalářská práce se zabývá dnešní problematikou nezaměstnanosti příslušníků romské národnosti žijící na území České republiky, především romskými podnikateli, jež se snaží řešit otázku nezaměstnanosti vytvářením nových pracovních míst pro Romy, kteří mají často problém najít si práci v majoritní české společnosti. Bakalářská práce pojednává o mužích romské národnosti ve věku střední a starší dospělosti, jimž se podařilo založit vlastní firmy. Má práce je zaměřena na zjišťování životních okolností Romů při cestě za hledáním zaměstnání. Tato skupina je mnohdy ohrožována stereotypním smýšlením ze strany některých lidí a jejich negativními předsudky vůči romské národnosti. Výzkum se pokouší objasnit faktory, které motivují romské podnikatele k založení vlastní soukromé firmy a zda ve své firmě preferují zaměstnance stejné národnosti. Mezi hlavní otázky výzkumu rovněž patří pokusit se najít odpověď na otázku, zda se romští zaměstnavatelé snaží nějakým způsobem motivovat své zaměstnance a jestli se snaží řešit problematiku nezaměstnanosti této cílové skupiny. V teoretické části je zachycen historický vývoj Romů, jejich zaměstnání dříve a dnes, dále se zmíním o komunismu jako o zásadní změně života Romů a o dalším přelomovém období. Také se v teoretické části zabývám vznikem sociálního vyloučení, poté teorií rasismu spolu s předsudky a etiketizační teorií a možnostmi začleňování romských občanů do společnosti v dnešní době za pomoci vlády České republiky, která se snaží přinášet různé programy a projekty na podporu nezaměstnanosti. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, jenž je podložen čtyřmi polostrukturovanými rozhovory s muži ve věku nad 30 let, kteří založili svou vlastní soukromou firmu, považují se za Romy a zároveň jsou asimilovaní s českou společností. Cílem bakalářské práce je popsat důvody, které vedly romské podnikatele k založení vlastní firmy a zjistit, co je kritériem pro výběr svých zaměstnanců. V této části jsou pomocí případových studií shrnuty pocity participantů při hledání zaměstnání, realizace své vlastní firmy a následný postup zaměstnávání, motivování a odměňování svých zaměstnanců.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.