Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Použití sociální sítě Facebook v informálním učení u studentů distančního vzdělávání: porozumění a dopad
DRLÍK, Martin
Sociální sítě se staly fenoménem, který proniká do vysokoškolských vzdělávacích aktivit. Předmětem této disertační práce je porozumění tomu, jak jsou ovlivněny vzdělávací zkušenosti studentů distančního vzdělávání používáním sociální sítě Facebook v informálním učení a jaký je dopad používání této nové technologie. Realizovali jsme kvalitativní případovou studii, abychom porozuměli jevu v kontextu čtyř výzkumných otázek: (1) jak jsou zastoupeny jednotlivé složky online učení, (2) jak ovlivňuje používání sociální sítě Facebook vzdělávací zkušenosti studentů, (3) jak specifické vlastnosti sociální sítě Facebook ovlivňují vzdělávací zkušenosti studentů a (4) proč je sociální síť Facebook používána v informálním učení u studentů distančního vzdělávání. Tato práce je zakořeněna v revidovaném rámci komunity podnětů (CoI), jehož čtyři dimenze  kognitivní, sociální, výuková a učení  vedou ke vzdělávacím zkušenostem studentů. Aplikovali jsme analýzu sociálních sítí a obsahovou analýzu, abychom identifikovali složky online učení a jejich projevy, stejně jako specifické vlastnosti sociální sítě Facebook a klíčové faktory motivující studenty k používání této platformy. Závěry vycházejí z pozorování a hloubkových rozhovorů s šesti kvalifikovanými případy naší studie  studenty distančního vzdělávání v rámci kurzu Podnikání a obchodování na Internetu, který je vyučován na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Případy studie jsme volili na základě výsledků sociometrického měření  kritický, typický a extrémní případ z oblasti četnosti přátelských vazeb a z oblasti silných studentů. Výsledky ukazují, že přítomnost učení je společně s kognitivní přítomností nejvýznamnějším typem přítomnosti online učení na sociální síti Facebook. Byly identifikovány specifické vlastnosti sociální sítě Facebook podporující rámec CoI svojí sociální přítomností (možností zakládat identity, vytvářet vztahy a formovat skupiny v kontextu přítomnosti a reputace členů), výukovou přítomností (možností sdílet v kontextu reputace sdíleného obsahu) a kognitivní přítomností (možností konverzace v kontextu reputace obsahu konverzací), které vedou k přítomnosti učení a tím i vzdělávacím zkušenostem. Jako klíčové faktory motivující studenty k používání sociální sítě Facebook pro vzdělávací účely se ukázaly: všudypřítomnost, komunikace a soudržnost. Výsledky jsou interpretovány s ohledem na teorii a praxi  pro pedagogy i ICT vývojáře.
Vývoj nových modulů pro LMS Moodle
DRLÍK, Martin
Práce se zabývá analýzou problematiky vývoje modulů pro LMS Moodle. Teoretická část je tvořena výzkumem možností programovacího frameworku platformy Moodle 2.0, na který navazuje metodika tvorby modulů založených na této platformě. Ověření metodiky je zajištěno v praktické části práce naprogramováním konkrétního modulu. Ten představuje platnou instalaci pro LMS Moodle 2.0, včetně dokumentace popisující jeho funkčnost, postup instalace, kritická místa a test přenositelnosti mezi dalšími verzemi tohoto systému.
Mikroformáty pro sémantický web
DRLÍK, Martin
Práce pojednává o technologii mikroformátů, která doposud není příliš známa a rozšířena. Je využívána pro sémantické značení obsahu webových stránek, čímž zvyšuje nejen jejich optimalizaci, ale také uživatelskou přívětivost. Takto vyznačený obsah je srozumitelný pro člověka i snadno strojově zpracovatelný. Hlavním cílem práce je popis technologie. Vysvětlit principy využití, výhody, způsob aplikování včetně příkladů a rozšířit povědomí o její existenci. Součástí práce je výzkum cílený na odbornou veřejnost z oblasti informačních technologií v České republice. Práce obsahuje vzorovou aplikaci, jejíž zdrojový kód je sémanticky vyznačen mikroformáty.

Viz též: podobná jména autorů
5 Drlík, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.