Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika domácího násilí a informovanost studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
DIVOKÁ, Iva
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku domácího násilí. Téma jsem si zvolila, abych zjistila, zda mají studenti Jihočeské univerzity z fakulty Zdravotně sociální a Ekonomické o této problematice patřičné znalosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části nalezneme ucelený pohled na problematiku domácího násilí. Zaměřila jsem se na jednotlivé formy násilí, na osobnost pachatele a oběti. Jedna z kapitol je věnována organizacím, které poskytují pomoc v případě násilí v rodině. Nezapomněla jsem ani na prevenci, díky které se dá řadě věcí předejít. Ve výzkumné části je mým cílem zjistit odlišnosti informací o problematice domácího násilí od studentů již výše zmíněných fakult. V souvislosti s cílem byly zvoleny dvě hypotézy. V první hypotéze se domnívám, že studenti Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity mají o problematice domácího násilí více informací než studenti Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity. V druhé hypotéze předpokládám, že studenti Zdravotně sociální fakulty budou znát organizace, na které se oběti domácího násilí mohou obrátit, studenti Ekonomické fakulty tyto organizace znát nebudou. Na základě statistického vyhodnocení chí kvadrát testem, se mi podařilo obě hypotézy potvrdit. Celkově je z výsledků patrné, že studenti Zdravotně sociální fakulty mají o této problematice rozsáhlé znalosti. Studenti Ekonomické fakulty o domácím násilí slyšeli, ale větší vědomosti se neprokázaly. Na různé druhy otázek odpovídali zcela odlišně oproti studentům zdravotně a sociálně zaměřeným. Má práce by mohla sloužit studentům různých fakult k získání více odborných informací o problematice domácího násilí. Zároveň by mohla být využita jako vhodný zdroj informací klientům intervenčních center, ale i široké veřejnosti.
Znalosti pedagogů mateřských škol v Českých Budějovicích o syndromu CAN
DIVOKÁ, Iva
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku syndromu CAN. Téma jsem si zvolila, abych jistila, zda se pedagogové v mateřských školách v Českých Budějovicích s touto problematikou setkávají, a zda o ní mají patřičné znalosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je složena ze čtyř hlavních kapitol. V první kapitole je definován syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte a pohled do historie této problematiky. V druhé kapitole jsou podrobně popsány jednotlivé formy syndromu CAN, se kterými se můžeme setkat. Třetí kapitola je věnována důsledkům špatného zacházení s dětmi. Charakterizuji zde psychickou deprivaci, posttraumatickou stresovou poruchu a transgenerační přenos. Důležitou roli hraje v prevence, proto je jí věnována čtvrtá kapitola. Vysvětluji, co spočívá v primární, sekundární a terciární prevenci. V praktické části je cílem zjistit informovanost pedagogů mateřských škol v Českých Budějovicích o syndromu CAN. Zjistit jejich postoj k dané problematice, a četnost setkávání s tímto problémem. Dále jsem si určila hypotézu, ve které předpokládám, že vysokoškolsky vzdělaný pedagog má vyšší informovanost o syndromu CAN než pedagog se středoškolským vzděláním. Po statistickém vyhodnocení dat se ukázalo, že tomu tak opravdu je. Hypotéza je vyhodnocena pomocí chí kvadrát testu v programu Microsoft Excel. Dále jsem v praktické části popsala metodiku práce. Realizace výzkumu byla prováděna kvantitativní strategií. Potřebná data jsem získala metodou dotazování. Sestavila jsem si vlastní dotazník, zcela anonymní obsahující 11 otázek zaměřených na znalosti respondentů o syndromu CAN. Dotazník se skládal z uzavřených, polouzavřených a otevřených otázek. Sběr dat probíhal v mateřských školách v Českých Budějovicích. Rozdáno bylo 63 dotazníků, z toho návratnost činila 84 %. Z výsledků je patrné, že vysokoškolsky vzdělaní mají větší informovanost o syndromu CAN než středoškolsky vzdělaní lidé. Vyplynulo to především z otázky, kde měli respondenti definovat tento syndrom. Vysokoškolsky vzdělaní měli také větší povědomí o formách syndromu. Co se týče postoje k problematice, žádný vysokoškolsky vzdělaný pedagog neuvedl, že by o této situaci nikoho neinformoval, což středoškolsky vzdělaný uvedl. Práce by mohla sloužit pedagogům k získání více odborných informací o syndromu CAN. Pomohla by jim ke zkvalitnění prevence násilí na dětech či k včasnému odhalení problému. Práce by mohla být vhodným zdrojem informací též široké veřejnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.