Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategie řešení sociálních problémů u dětí s poruchami chování
Chmelová, Markéta ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Soukupová, Tereza (oponent)
Práce si klade za cíl zkoumat copingové strategie u dětí s poruchami chování. Zaměřuje se na dětské strategie řešení sociálních problémů, které jsou jednou z klíčových sociálních dovedností. Byla stanovena hypotéza, že děti s poruchami chování mají horší strategie řešení sociálních problémů než děti bez poruch chování. Cílem bylo nejenom odpovědět na stanovenou hypotézu, ale i popsat dílčí dovednosti potřebné k řešení problémů a konfrontovat je s odbornou literaturou. Za tímto účelem byl zadán Tématicko apercepční test (TAT) (Murray, 1971) zkoumané skupině dětí s diagnostikovanými poruchami chování (n=15) a kontrolní skupině dětí bez diagnostikované poruchy chování (n=15). TAT příběhy od respondentů byly skórovány pomocí hodnotící škály Personal Problem-Solving System - Revised (PPSS-R) (Ronan, 2008). Výsledky získané komparací dvou skupin ukazují, že děti s poruchami chování mají deficity ve strategiích řešení problémů. Hodnotily se čtyři oblasti strategií řešení problémů. Zkoumaná skupina dětí s poruchami chování dosahovala horších výsledků ve všech čtyřech oblastech: kognitivní činnost při řešení problému, emoční činnost při řešení problému, schopnost nalézt a navrhnout řešení problému a schopnost efektivně vyřešit sociální problém. Obě skupiny dosahují nejlepších strategií týkajících se kognitivní...
Strategie řešení sociálních problémů u dětí s poruchami chování
Chmelová, Markéta ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Soukupová, Tereza (oponent)
Práce si klade za cíl zkoumat copingové strategie u dětí s poruchami chování. Zaměřuje se na dětské strategie řešení sociálních problémů, které jsou jednou z klíčových sociálních dovedností. Byla stanovena hypotéza, že děti s poruchami chování mají horší strategie řešení sociálních problémů než děti bez poruch chování. Cílem bylo nejenom odpovědět na stanovenou hypotézu, ale i popsat dílčí dovednosti potřebné k řešení problémů a konfrontovat je s odbornou literaturou. Za tímto účelem byl zadán Tématicko apercepční test (TAT) (Murray, 1971) zkoumané skupině dětí s diagnostikovanými poruchami chování (n=15) a kontrolní skupině dětí bez diagnostikované poruchy chování (n=15). TAT příběhy od respondentů byly skórovány pomocí hodnotící škály Personal Problem-Solving System - Revised (PPSS-R) (Ronan, 2008). Výsledky získané komparací dvou skupin ukazují, že děti s poruchami chování mají deficity ve strategiích řešení problémů. Hodnotily se čtyři oblasti strategií řešení problémů. Zkoumaná skupina dětí s poruchami chování dosahovala horších výsledků ve všech čtyřech oblastech: kognitivní činnost při řešení problému, emoční činnost při řešení problému, schopnost nalézt a navrhnout řešení problému a schopnost efektivně vyřešit sociální problém. Obě skupiny dosahují nejlepších strategií týkajících se kognitivní...

Viz též: podobná jména autorů
1 CHMELOVÁ, Magdaléna
3 CHMELOVÁ, Miroslava
2 Chmelová, Magda
3 Chmelová, Miroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.