Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohled Jeana Améryho a Emmanuela Lévinase na smrt a umírání
CHALOUPKOVÁ, Ivana
Práce pojednává o myšlenkách Jeana Améryho a Emmanuela Lévinase, které se týkají především smrti a umírání. Zaměřuje se ale také na existenci člověka. Zabývá se pojmy času, stárnutí, postoji ke společnosti a ke světu, odpovědností a svobodou. Jejím cílem je myšlenky mezi sebou porovnat, najít souvislosti, vzájemné shody a odlišnosti. Do práce jsou vkládány i vlastní postřehy a postoje k myšlenkám obou autorů. Jejich účelem je vzbudit u čtenáře neklid a aktivitu a navést ho na další cesty k zamyšlení. Práce ukazuje, že postoje Améryho a Lévinase jsou spíše odlišné, ale nestojí přímo proti sobě. Lévinasova filosofie je spíše pozitivní, Améryho negativní. Améry také není jen filosofem sebevraždy, za kterého bývá často považován, ale zabývá se také životem jako takovým.
Možnosti využití moderního umění ve volnočasových aktivitách
CHALOUPKOVÁ, Ivana
Práce se zabývá možnostmi využití moderního umění ve volném čase. Teoretická část charakterizuje pedagogické koncepce Bauhausu, Paula Kleea a Wassily Kandinskeho. Zabývá se problematikou vnímání uměleckého díla a vývojem a současnou situací umělecké výchovy na školách, ale i v rámci volného času. Praktická část využívá tyto teoretické poznatky a aplikuje je do praxe. Pro lepší orientaci je projekt rozdělen do dvou oddílů. Cílem prvního je aplikace integrální metody v umělecké výchově. Druhý se orientuje na práci s elementárními výrazovými prostředky.
Pedagogické dimenze moderního umění
CHALOUPKOVÁ, Ivana
Celá práce se zabývá vztahem moderního umění a pedagogického procesu. Teore-tická část charakterizuje nejzákladnější směry, hnutí a školy moderního umění a myšlenky samotných malířů. Dále předkládá pedagogické koncepce Bauhausu, Wassily Kandinského, Paula Kleea a Marcela Duchampa. Věnuje se teoriím J. Uždila a H. Reada, kteří se zabývali výchovou uměním a k umění. Zmiňuje i možnosti působení moderního umění v mimoškolní výchově. Cílem praktické části (výtvarné akce) je pokus o neverbální komunikaci prostřed-nictvím abstraktních forem. Inspirací zde bylo dílo W. Kandinského. Jeho peda-gogické teorie byly využity pro rozšíření komunikačního potenciálu účastníků.

Viz též: podobná jména autorů
2 CHALOUPKOVÁ, Irena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.