Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam pohybové výchovy dětí se zrakovým postižením v mateřské škole
CÍSAŘOVSKÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zaměřuje na význam pohybu předškolních dětí se zrakovým postižením. Cílem práce je vylíčení pohledu pedagogických pracovníků na význam zdravého pohybu u dětí se zrakovými limity v předškolním vzdělávání, včetně provedené komparace s postoji rodičů těchto dětí. Dílčím cílem je odhalit, jakým způsobem a do jaké míry se kurikulum mateřské školy pro zrakově postižené věnuje významu zdravého pohybu, včetně návyků a postojů. V práci jsou představeny základní pojmy vztahující se k dítěti předškolního věku: zrakové postižení, charakteristika dítěte se zrakovým postižením, různá specifika vývoje, předškolní vzdělávání a pohyb. V rámci kvalitativní výzkumné strategie prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů výzkumné šetření detailně popisuje tři kategorie: zaměření pohybových a zájmových aktivit, specifika rozvoje motoriky a význam pohybu u dětí se zrakovým postižením. Nalezli jsme také podobnosti a rozdíly v názorech učitelů a rodičů šetřeného vzorku a došli jsme k závěru, že obě skupiny se shodují na tom, že pohyb hraje významnou roli v životě dětí se zrakovými limity. Zajímavé je, že důvody, proč je pohyb důležitý, se mírně liší. Poznatky o zdravém pohybu jsou zachyceny v některých částech kurikulárních dokumentů a zhodnotili jsme je jako rozsáhlé. Výsledkem práce je popis těchto zjištěných skutečností a odhalení důležitosti zdravého pohybu právě u těchto dětí. Práce může posloužit jednak jako zpětná vazba pro případné úpravy v kurikulárních dokumentech v institucích pro osoby se zrakovými problémy, dále jako pomoc pro pedagogy a studenty pedagogických fakult, aby si vytvořili představu o důležitosti pohybu dětí s postižením zraku, a mohli je nasměrovat k žádoucím pohybovým návykům a postojům, tolik potřebných pro jejich budoucí život.
Životní styl žáků 2.stupně základní školy
CÍSAŘOVSKÁ, Kateřina
Diplomová práce se zaměřuje na životní styl žáků 2. stupně základní školy. Práce popisuje jejich současný životní styl, neboť s dobou se mění způsob života. Odhaluje některé negativní jevy a jiné poznatky, které mohou vést k lepšímu vnímání souvislostí a umožnit uvědomělejší přístupy k prevenci a cílenější volbu vhodných postupů na základních školách. V práci jsou představeny základní pojmy: zdraví, prevence, životní styl a některé jeho aspekty, postoje, hodnoty a je zde vymezena i vývojová etapa staršího školního věku. Výzkumné šetření zjišťuje, v rámci kvantitativní výzkumné strategie prostřednictvím dotazníku, jaké jsou aspekty životního stylu dospívajících a snaží se odhalit vztah mezi pohlavím a některými specifiky životního stylu a vylíčit jejich aktuální postoje a hodnotovou orientaci. Výsledkem této práce je popis zjištěných skutečností souvisejících s životem pubescentů.
Životní styl studenta PF JU
CÍSAŘOVSKÁ, Kateřina
Bakalářská práce popisuje životní styl studentů učitelských oborů, kteří studují v prezenční formě studia. Práce zkoumá aspekty jejich životního stylu z pohledu oboru Výchova ke zdraví. Východiskem je předpoklad, že studenti, jako budoucí učitelé, budou působit ve školním zařízení a budou povinni rozvíjet všechny stránky osobnosti žáků, a zároveň budou pro ně vzorem. V práci jsou představeny základní pojmy tématu životní styl: zdraví, životní styl, jednotlivé složky životního způsobu a jsou zde vymezeny role budoucího učitele. Výzkumné šetření zjišťuje v rámci kvantitativní výzkumné strategie prostřednictvím dotazníku, jaký je životní styl v definovaných oblastech, a pokouší se odpovědět na otázky, zda lze považovat jejich životní styl za zdravý, do jaké míry jsou studenti se svým životním stylem spokojeni a jaká je jejich míra optimálního prospívání. Výsledkem této práce je tedy popis zjištěných postojů k životnímu stylu.

Viz též: podobná jména autorů
1 Císařovská, Karolína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.