Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Algebraické vlastnosti barevnosti grafů
Bulánek, Jan ; Kráľ, Daniel (vedoucí práce) ; Jelínek, Vít (oponent)
V práci se zabýváme algebraickými metodami, pomocí kterých lze rozhodnout, zda existuje obarvení daného grafu. Zaměříme se především na Alon-Tarsiho větu, která bude dokázána, předvedeme její známé aplikace a ukážeme nové použití při barvení druhých mocnin cyklů.
The Online Labeling Problem
Bulánek, Jan ; Koucký, Michal (vedoucí práce) ; Brodal, Gerth (oponent) ; Iacono, John (oponent)
Setříděné pole je zásadní algoritmický koncept, jehož online varianta je základem pro problém online labelingu. Problém online labelingu je definován následovně. Vstupem je pole velikosti m a posloupnost celých čísel z universa {1,...,r} v libovolném pořadí délky n. Naším úkolem je udržovat všechna přijatá čísla setříděná v poli. Mezi vloženými čísly mohou být mezery. Protože závěrečné pořadí čísel nelze určit, dokud nejsou vložena všechna, je povoleno čísla v poli přesouvat. Cílem je minimalizovat počet přesunů. Ukážeme dva algoritmy, které společně poskytují optimální řešení pro téměř všechny hodnoty m coby funkce n. Dokážeme těsné dolní odhady pro téměř všechny hodnoty m. Zavedeme notaci omezeného universa vstupní množiny čísel a dokážeme dolní odhady i pro tuto variantu. Dokážeme dolní odhady i pro případ randomizovaných algoritmů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Datové struktury pro setříděné ukládání dat
Bulánek, Jan ; Koucký, Michal (vedoucí práce) ; Kráľ, Daniel (oponent)
V předložené práci studujeme dvě varianty přihrádkovací hry. Tato hra je použita v důkazu spodniho odhadu časové složitosti vkládání prvků do setříděného pole. Ukážeme, že tyto varianty přihrádkovací hramy jí až na konstantní faktor ekvivalentní časovou složitost. Dále ukážeme výhody použití setříděných polí z hlediska vyrovnávacích pamětí. Na závěr ukážeme jednu možnou implementaci vyhledávání datové struktury s použití velikosti n1+e.
Data structures for file maintenance problem
Bulánek, Jan
V předložené práci studujeme dvě varianty přihrádkovací hry. Tato hra je použita v důkazu spodniho odhadu časové složitosti vkládání prvků do setříděného pole. Ukážeme, že tyto varianty přihrádkovací hramy jí až na konstantní faktor ekvivalentní časovou složitost. Dále ukážeme výhody použití setříděných polí z hlediska vyrovnávacích pamětí. Na závěr ukážeme jednu možnou implementaci vyhledávání datové struktury s použití velikosti n1+e.
Data structures for file maintenance problem
Bulánek, Jan
V předložené práci studujeme dvě varianty přihrádkovací hry. Tato hra je použita v důkazu spodniho odhadu časové složitosti vkládání prvků do setříděného pole. Ukážeme, že tyto varianty přihrádkovací hramy jí až na konstantní faktor ekvivalentní časovou složitost. Dále ukážeme výhody použití setříděných polí z hlediska vyrovnávacích pamětí. Na závěr ukážeme jednu možnou implementaci vyhledávání datové struktury s použití velikosti n1+e.
The Online Labeling Problem
Bulánek, Jan ; Koucký, Michal (vedoucí práce) ; Brodal, Gerth (oponent) ; Iacono, John (oponent)
Setříděné pole je zásadní algoritmický koncept, jehož online varianta je základem pro problém online labelingu. Problém online labelingu je definován následovně. Vstupem je pole velikosti m a posloupnost celých čísel z universa {1,...,r} v libovolném pořadí délky n. Naším úkolem je udržovat všechna přijatá čísla setříděná v poli. Mezi vloženými čísly mohou být mezery. Protože závěrečné pořadí čísel nelze určit, dokud nejsou vložena všechna, je povoleno čísla v poli přesouvat. Cílem je minimalizovat počet přesunů. Ukážeme dva algoritmy, které společně poskytují optimální řešení pro téměř všechny hodnoty m coby funkce n. Dokážeme těsné dolní odhady pro téměř všechny hodnoty m. Zavedeme notaci omezeného universa vstupní množiny čísel a dokážeme dolní odhady i pro tuto variantu. Dokážeme dolní odhady i pro případ randomizovaných algoritmů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Automatic assembly of jigsaw puzzles from digital images
Ondrúška, Peter ; Sedlář, Jiří (vedoucí práce) ; Bulánek, Jan (oponent)
V tejto práci popíšeme nový algoritmus na automatické skladanie klasických obrázkových puzzle pomocou počítača. Automatické skladanie zahŕňa spracovávanie obrázkov s naskenovanými dielcami, výpočet riešenia na základe vzájomnej kompatibility dielcov a vyprodukovania obrázku s výsledným riešením. Predchádzajúce metódy na riešenie tejto úlohy využívali len informáciu o tvare dielcov. Popísaný algoritmus využíva informáciu o tvare ale aj farbe dielcov a tiež prináša niekoľko zlepšení v rôznych aspektoch celého procesu. Testovanie nakoniec poukázalo, že táto metóda dosahuje lepšie výsledky ako všetky doterajšie algoritmy keď dokázala zložiť puzzle o veľkosti viac ako 1000 dielcov.
Datové struktury pro setříděné ukládání dat
Bulánek, Jan ; Koucký, Michal (vedoucí práce) ; Kráľ, Daniel (oponent)
V předložené práci studujeme dvě varianty přihrádkovací hry. Tato hra je použita v důkazu spodniho odhadu časové složitosti vkládání prvků do setříděného pole. Ukážeme, že tyto varianty přihrádkovací hramy jí až na konstantní faktor ekvivalentní časovou složitost. Dále ukážeme výhody použití setříděných polí z hlediska vyrovnávacích pamětí. Na závěr ukážeme jednu možnou implementaci vyhledávání datové struktury s použití velikosti n1+e.
Algebraické vlastnosti barevnosti grafů
Bulánek, Jan ; Jelínek, Vít (oponent) ; Kráľ, Daniel (vedoucí práce)
V práci se zabýváme algebraickými metodami, pomocí kterých lze rozhodnout, zda existuje obarvení daného grafu. Zaměříme se především na Alon-Tarsiho větu, která bude dokázána, předvedeme její známé aplikace a ukážeme nové použití při barvení druhých mocnin cyklů.

Viz též: podobná jména autorů
2 BULÁNEK, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.