Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Politická gramotnost studentů v Česku ve světle geografického vzdělávání
Brousilová, Kateřina ; Hána, David (vedoucí práce) ; Pileček, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na politickou gramotnost žáků v Česku a přínos politické geografie k politickému vzdělávání žáků. Cílem práce je zjištění úrovně politické gramotnosti žáků na vybraných středních školách a její ovlivnění geografickým vzděláváním. V první části jsou politická gramotnost, politické vzdělávání a geografické vzdělávání teoreticky zarámovány a jsou představeny dosavadní výzkumy na toto téma. Pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na politické postoje, volební preference a orientaci v politicko-geografických tématech u žáků na vybraných středních školách je zjištěn stav politické gramotnosti žáků a původ jejich politických postojů a politicko- geografických znalostí. Z dotazníkového šetření vyplývá, že většina žáků vybraných středních škol nabývá politické gramotnosti ve všech jejích aspektech. Výuka geografie přispívá zejména k orientaci v politicko-geografických tématech, která je nezbytná pro naplnění kognitivního aspektu politické gramotnosti. Též ze šetření vyplývá, že velkou roli v předávání politicko-geografických znalostí žákům hrají média. Klíčová slova: politická gramotnost, politické vzdělávání, výuka politické geografie

Viz též: podobná jména autorů
2 Brousilová, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.