Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tematické konstanty Pirandellovy tvorby v optice intertextuality
Borovanová, Lenka ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Sieglová, Tereza (oponent)
Cílem práce Tematické konstanty Pirandellovy tvorby v optice intertaxtuality bude doložení vnitřní tematické a myšlenkové provázanosti Pirandellova díla prostřednictvím intertextových citací, které nacházíme v celé tvorbě Luigiho Pirandella napříč všemi žánry, kterým se věnoval. Ústředním textem bude esej L'umorismo, zejména jeho druhá část, v níž autor deklaruje svoji poetiku. Práce bude sledovat zrod této poetiky v dílech předcházejících napsání eseje (např. Il fu Mattia Pascal) ale také její rozvíjení v dílech vzniklých v mezidobí mezi dvěma verzemi eseje (např. Così è se vi pare), i těch, která vznikají po roce 1921 (Sei personaggi in cerca d'autore, Enrico IV., Uno, nessuno, centomila). V práci bude kladen důraz na tematické konstanty vycházející z Pirandellovy poetiky humoru. Budu si všímat také překračování či boření hranic mezi žánry: esej-próza-drama i posunů v důsledku přechodu (přepisu) z jednoho žánru do druhého (např. povídka Leonora, addio! → drama Stasera si recita a soggetto, román Quaderni di Serafino Gubbio, operatore → drama Ciascuno a suo modo, apod.).
Pirandellova trilogie divadla na divadle.
Borovanová, Lenka ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Čaplyginová, Olga (oponent)
Předmětem bakalářské práce Pirandellova trilogie divadla na divadle je analýza tří dramat sepsaných známým italským spisovatelem Luigim Pirandellem v předválečném období mezi léty 1921-1930. Úvodní část se zaměřuje na samotného autora, a to jak na jeho život, tak zejména na dramatické dílo, které je zde rozděleno do čtyř fází: sicilské divadlo, humoristické divadlo, divadlo na divadle a divadlo mýtů. Zvláštní pozornost je věnována právě metadivadlu, do kterého trilogie spadá. Další kapitoly se zabývají rozborem jednotlivých děl: Šest postav hledá autora (Sei personaggi in cerca d'autore), Každý dle svého (Ciascuno a suo modo) a Dnes večer improvizujeme (Questa sera si recita a soggetto). Závěr tato dramata mezi sebou porovnává a snaží se přiblížit vývoj postav a ztvárnění divadla na divadle.

Viz též: podobná jména autorů
1 Borovanová, Lada
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.