Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení efektivnosti silniční nákladní dopravy
Besta, Daniel
Práce je zaměřena na analýzu efektivity provozu nákladních silničních vozidel v mezinárodní dopravě. Teoretická část popisuje druhy nákladních vozidel a jejich kategorizaci. Dále uvádí nejčastěji používané druhy nákladních vozidel na území EU. Druhá polovina teoretické části je zaměřena na ukazatele, kterými je možné analyzovat efektivitu provozu nákladních vozidel s ohledem na zájmovou skupinu vozidel analyzovanou v praktické části. Praktická část má za cíl analyzovat faktory ovlivňující efektivitu provozu u různých značek tahačů v jízdních soupravách s různými režimy řidičů v reálném prostředí na základě provozních a ekonomických dat. Jsou zde představeny zkoumané faktory a dále popsány výsledky analýz se skutečnostmi zjištěnými z reálného provozu ovlivňující momentální podnikatelskou činnost v oboru mezinárodní přepravy. Výsledek analýzy vývoje ceny za přepravu ukázal, že tato cena není primárně ovlivňována hmotností nákladu, což ve spojení s výsledkem analýzy vlivu hmotnosti nákladu na průměrnou spotřebu, kdy rozdíl mezi spotřebou při 5 a 24 t nákladu vyšel až 9,1 l/100 km, může mít významný vliv na zisk dopravce. Další výsledky analýz ukázaly, že, nejefektivnější varianta je provoz jízdní soupravy s tahačem DAF FT XF 480 FT SUPER SPACE CAB při 2 řidičích v kabině vykazující průměrný měsíční zisk 247 073 Kč. Nejméně efektivní je provoz jízdní soupravy v jednom řidiči s tahačem DAF FT-LD XF 480 SSC, kdy měsíční zisk činí o 110 689 Kč méně než v případě nejefektivnější varianty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.