Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané pohledy na žákovskou chybu ve výuce matematiky
Pilous, Derek ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent) ; Bachratá, Katarína (oponent)
Název: Vybrané pohledy na žákovskou chybu ve výuce matematiky Autor: Derek Pilous Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Školitel: Prof. RNDr. Ladislav Kvasz, Ph.D. Abstrakt: Hlavním cílem disertační práce je pojednat komplexně o problematice žákov- ské chyby v matematice, a to jak z pohledu psychologického a didaktickomatematického, tak i z pohledu učitelů matematiky. Byly řešeny čtyři otázky: Jak na chybu nahlíží vý- zkum v didaktice matematiky a v čem se jeho pohled liší od výzkumů obecné chyby? Jak lze chyby, kterých se dopouštějí budoucí učitelé matematiky, klasifikovat? Jak nahlí- žejí (budoucí) učitelé matematiky na chybnost některých vybraných hraničních jevů a na závažnost chyby? Existují rozdíly v nahlížení na chybnost mezi respondenty, kteří mají zkušenost s výukou matematiky, a těmi, kteří zatím zkušenost nemají? V teoretické části práce je pozornost věnována (1) vymezení, charakteru a podstatě obecné chyby, (2) žákovské chybě ve výuce matematiky včetně její závažnosti, (3) psy- chologickému pohledu na chybu včetně učení bez chyb a učení s chybou a podrobnějšímu představení kognitivistického pohledu na chybu, (4) chybě z pohledu výzkumu v didaktice matematiky. Je ukázáno, že žákovská chyba ve výuce matematiky není totožná s mate- matickou chybou, jak je zpravidla intuitivně chápána,...
Vybrané pohledy na žákovskou chybu ve výuce matematiky
Pilous, Derek ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent) ; Bachratá, Katarína (oponent)
Název: Vybrané pohledy na žákovskou chybu ve výuce matematiky Autor: Derek Pilous Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Školitel: Prof. RNDr. Ladislav Kvasz, Ph.D. Abstrakt: Hlavním cílem disertační práce je pojednat komplexně o problematice žákov- ské chyby v matematice, a to jak z pohledu psychologického a didaktickomatematického, tak i z pohledu učitelů matematiky. Byly řešeny čtyři otázky: Jak na chybu nahlíží vý- zkum v didaktice matematiky a v čem se jeho pohled liší od výzkumů obecné chyby? Jak lze chyby, kterých se dopouštějí budoucí učitelé matematiky, klasifikovat? Jak nahlí- žejí (budoucí) učitelé matematiky na chybnost některých vybraných hraničních jevů a na závažnost chyby? Existují rozdíly v nahlížení na chybnost mezi respondenty, kteří mají zkušenost s výukou matematiky, a těmi, kteří zatím zkušenost nemají? V teoretické části práce je pozornost věnována (1) vymezení, charakteru a podstatě obecné chyby, (2) žákovské chybě ve výuce matematiky včetně její závažnosti, (3) psy- chologickému pohledu na chybu včetně učení bez chyb a učení s chybou a podrobnějšímu představení kognitivistického pohledu na chybu, (4) chybě z pohledu výzkumu v didaktice matematiky. Je ukázáno, že žákovská chyba ve výuce matematiky není totožná s mate- matickou chybou, jak je zpravidla intuitivně chápána,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.